• kinder

Kan din snart 4-åring hantera en barn- laptop?

Mitt barn på snart 4 ( 3 år och 10 månader) fick en sådan i julklapp men har svårt för att styra musen vid enklare spel, att få nån pli på figuren helt enkelt.

Kan ditt barn sådant? Hantera musen, handkontroller och liknande, spela enklare spel på datorn?

• Svar på tråden Kan din snart 4-åring hantera en barn- laptop?
  • Majsan70

Vid den åldern klarade vår dotter en vanlig laptop. Vi har aldrig haft nån barndator till henne.

• 2pågar

Min son på 3 år och 8 månader kan styra vår vanliga laptop och även sin och våran surfplatta utan problem.. Men är nog från barn till barn dedär när dom fick börja testa osv

• Höghus

Vad är en barnlaptop? Vid 4 fick vårt äldsta barn en vanlig laptop modell mindre och den klarade hen galant. Så även syskonet som är 4 nu även om ipaden för närvarande är mer intressant.

• MajaVira

Ja,en sån fick sonen när han var 2 - 2,5, inga problem att styra musen.

• jimbo82

Min dotter fixar det , hon blev 2 i okt

• glassen

Min son fick en sån där barndator när han var 3 el 4, jag minns faktiskt inte. Men det har alltid varit problem att använda den, svåra tråkiga spel och väldigt svåranvänd överlag. Däremot har han inga problem med en riktig dator eller Ipad. Det är väldigt stor skillnad på en riktig dator och de där de säljer i leksaksaffärerna.

• lisadragon

våra barn får inte använda dator, det är dom för små för och det finns andra saker att göra än att pilla på datorn. dom är 4.5 år och 3 år. Iphonen kan dom båda pilla på men det är väldigt sällan dom får ta den, varför brådska? barn är barn♥

• jimbo82

Barn är barn o lär sig fruktansvärt mycket av dator om dom får sitta ibland , förskolor använder dator o surfplattor idag för att det är en bra inlärning !

• Toker

Ja det kan hon. Blir fyra i maj. Hon har ingen egen dator men spelar (då och då) och så på min. Hon är faktiskt mer intresserad än stora tjejen som är 7 :-P

• Toker

Övning ger ju färdighet som bekant Så låt barnet lära sig bara

• YokohamaNr2
    glassen skrev 2013-01-13 20:23:28 följande:
    Min son fick en sån där barndator när han var 3 el 4, jag minns faktiskt inte. Men det har alltid varit problem att använda den, svåra tråkiga spel och väldigt svåranvänd överlag. Däremot har han inga problem med en riktig dator eller Ipad. Det är väldigt stor skillnad på en riktig dator och de där de säljer i leksaksaffärerna.
    Håller med! vi har ingen men barnen har provat hos kompisar och kusiner och de är verkligen värdelösa. Onödig pryl och dyra spel
  • Tant Prysselius

Kan hantera en barndator men tycker att den är fruktansvärd tråkig. Han använder istället mycket hellre en riktig. Tycker att barndatorn är en totalt onödig pryl. Bättre att köpa en begagnad laptop för samma pris. Billiga pedagogiska barnspel brukar finnas på Maxi, cdon osv annars fungerar det att spela på bolibompa eller radioapan. 

• Mercurialis

Vi har inte haft någon barnlaptop utan första barnet började använda en vanlig laptop när han var 2,5 år. När han var 3 år hanterade han både laptop och stationär dator med mus mer eller mindre problemfritt och kunde spela spel. Vårt andra barn har precis fyllt 3 år och han klarar inte av det än.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • hellokill3r

Min son har aldrig använt barndator, han har en egen vanlig liten laptop (minipc) som han hanterar bra och på egen hand. Spelar spel, kollar på youtube osv. Han har använt stationär/laptop sedan han var ca 2,5 år. Han är 4 år nu

• jimbo82

Finns jättebra gratis spel till barn

• FabulousMom

Nej inte så bra, han har en hos sin mormor men han tycker inte att den är så kul. Men han kan utan problem hantera vår vanliga laptop (med inbyggd mus) och sin surfplatta. De är mycket lättare för barn och det finns fler spelmöjligheter att välja på.

- Pojke 2008 - Bebis 2013 -
Svar på tråden Kan din snart 4-åring hantera en barn- laptop?