Ta Mirtazapin vid behov? (sömn)
Jag kommer ha svårt att sova i natt. Jag har Mirtazapin hemma och undrar om jag kan ta det tillfälligt för att kunna sova gott ikväll?
Jag kommer ha svårt att sova i natt. Jag har Mirtazapin hemma och undrar om jag kan ta det tillfälligt för att kunna sova gott ikväll?
Absolut, min läkare har sagt att jag ta det vid behov när jag inte vill ta insomningsmedicin.
Visst kan du det. Men var beredd på att du kan komma att vara dåsig och trött imorgon.
Men det är ingen sömntablett... så hur ska du kunna sova på den??
En stor biverkning av tabletterna är ändå att du blir trött av dom. Jag har fått dom utskrivna som ren sömnmedicin. På mig funkar dom när jag vill sova.
Och sambon (som också fått dom förr) blir fullständigt utslagen av dom både hela natten och är sen dödstrött dagen efter.
Jag har också Mirtazepin som sömntablett.Funkar rätt bra men ger rätt mycket trötthet och ökat sug efter att äta mer dagen därpå.Av alla sömnmedel jag testat så är detta det som funkar minst dåligt.
Tack allihop för era svar!
Jag tog den och det funkade jättebra. Men jag kommer nog inte göra om det så ofta för jag sov mellan 22 och 11 och nu vill jag gå och lägga mig igen.
Hur det kan funka är ju för att tabletten inte vet om att den i FASS är klassad som antidepressiv medicin och inte som sömntablett.
Ts: min sambo delar sina (30 mg) tabletter i fyra eller tom åtta delar för att slippa det du precis varit med om
Jag har Miratzepin 30 mg 2-4 st vid behov för sömnen.Inser att jag är svårsövd! Jag brukar se till att komma upp dagen därpå i tid men det går lite trögt.Att behöva höga doser av vad det än är samt att vara extrem biverningskänslig är en dålig kombo.Suck!