mammatill2st skrev 2013-01-13 22:44:06 följande:
tack för svaret. hmm, jag vill ju så gärna ha svarta bänkskivor eftersom jag är urless på ekskivorna som jag haft flera år. men om jag tar ett annat golv då? fast inte svart. går det då?? o vad anser du om svarta bänkskivor o svart kakel?? borde kaklet vara vitt då? o sedan handtag eller inte på skåpen?? oj vad många frågor det blev
Ja, om du tar ett golv som inte är träfärgat så kommer det funka bättre tror jag. Tex vitt laminat. Svart bänkskiva och svart kakel tycker jag absolut man kan ha. Tänk bara på att köket kommer bli mycket mer modernt och "hårt" än vad det blir ned trägolv, träskivor och vitt kakel (testa att googla efter bilder så att du får en uppfattning om hur det kommer bli), och om ni sedan ska sälja huset så har det kanske hunnit bli omodernt. När det gäller handtag så har jag valt sådana som man fäster på baksidan och som sticker it lite under skåpen och knappt syns. Fördelen med det är att man kan byta till vilka handtag man vill efter några år när man känner att det är dags för en förändring. Annars är det väldigt snyggt med sådana där långa handtag som många har just nu, tycker jag, men risken är att man tröttnar och då har man ju borrat sönder luckorna.