• Anonym (nyfiken)

Hur känns det att vara otrogen?

Som titeln lyder, hur känns det att vara otrogen? Jag undrar hur människor som har varit eller är otrogna känner inför otroheten, och i själva stunden då de går över gränsen. Hur känner ni inför den ni är otrogen med, och hur känner ni för er partner? Ni som gjort ett tillfälligt misstag, hur kändes det medan det hände, och hur kände ni inför er partner, tänkte ni på henom eller "glömde" ni bort? Ni som är involverade i längre affärer, eller som är serieotrogna, hur tänker ni? 

Jag vill inte att den här tråden ska spåra ur i en diskussion kring rätt och fel, utan är verkligen genuint nyfiken på frågeställningen.

Jag har själv varit otrogen vid ett tillfälle och för min del var det ett sätt att avsluta en relation som borde tagit slut långt tidigare eller kanske aldrig inletts, men som jag var för ung och rädd för att hantera på ett annat sätt. Vad som verkligen slog mig med otroheten var att inget stoppade mig. Jag hade nog trott att det liksom skulle dyka upp röda stopskyltar framför ögonen på mig, men det gjorde det inte. Jag var hela tiden väldigt medveten om vad jag gjorde, när jag började fantisera om den andra killen, när jag flörtade med honom, när jag gick över gränsen för vad som kändes ok utan att egentligen ha gjort något som någon annan kunde ha "sett", när jag VERKLIGEN gick över gränsen och lätt honom kyssa mig, när vi åkte hem tillsammans, jag var vaken och medveten om att jag gjorde något oåterkalleligt hela tiden. Jag gjorde sen slut med min kille. 

Hur var det för er? 

• Svar på tråden Hur känns det att vara otrogen?
  • lyckligmamma87

Magsår säng liggandes dygnet runt i 3 v mådde skit i alla år men jag lärde mig att det är inte värt o må så.... O idag nytt liv barn sambo kanon sex flera gg i v / dagen så för mycket o reskera / mista på nått dåligt knull ........ Han jag va otrogen imot va oxå otrogen med flera st o hade förhållande med 5 andra o 3 sambons

• Kung Kisstank

Pirrigt, spännande, busigt, häftig känsla av att smyga som en hemlig agent. D v s tills man blir avslöjad och inser vad man gjort mot en annan människa.

• Anonym (tjej)

Jag förträngde nog sambon då eller iaf känslan av att han inte var okej med det, blev förlorad i stunden och slutade tänka.

• Anonym (nyfiken)
    lyckligmamma87 skrev 2013-01-13 23:18:04 följande:
    Magsår säng liggandes dygnet runt i 3 v mådde skit i alla år men jag lärde mig att det är inte värt o må så.... O idag nytt liv barn sambo kanon sex flera gg i v / dagen så för mycket o reskera / mista på nått dåligt knull ........ Han jag va otrogen imot va oxå otrogen med flera st o hade förhållande med 5 andra o 3 sambons
    Oj, vilken stark reaktion? Var det skuld eller var relationen så dålig i övrigt? Var du otrogen på grund av din killes otrohet eller något annat skäl? Hur tänkte du precis när det skedde?
  • Anonym (nyfiken)
    Kung Kisstank skrev 2013-01-14 00:54:45 följande:
    Pirrigt, spännande, busigt, häftig känsla av att smyga som en hemlig agent. D v s tills man blir avslöjad och inser vad man gjort mot en annan människa.
    Hur gjorde du för att hålla den insikten ifrån dig innan du blev avslöjad? Hade du några känslor eller så för den du var otrogen med, och hjälpte de dig att hålla fokus från din partner? 

Just eftersom min egen upplevelse var att jag hela tiden visste vad jag gjorde så är jag väldigt intresserad av att förstå hur det funkar när man inte vet/inser det.

Hur kändes det när insikten kom?  
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (tjej) skrev 2013-01-14 02:20:11 följande:
    Jag förträngde nog sambon då eller iaf känslan av att han inte var okej med det, blev förlorad i stunden och slutade tänka.
    Just det där tycker jag är så himla intressant! I vanliga fall så vet ju de flesta, antar jag, att ens partner inte är okej med att man är otrogen, och vet också att man riskerar att förlora någon som betyder väldigt mycket för en, jag vill verkligen försöka förstå hur det funkar när den vetskapen liksom sätts ur spel. Jag är själv inte alls särskilt känslostyrd, jag har snarare en tendens att övertänka saker, hur är du?

Jag har själv blivit bedragen också, och till skillnad från när jag var det själv så var det inte ett sätt att avsluta förhållandet. Min partner älskade/älskar mig fortfarande och gjorde ett misstag. Jag har många gånger undrat hur han såg på mig just när det skedde. Glömde han bort att jag fanns, tänkte han att jag aldrig skulle få reda på det, eller tänkte han att det inte skulle vara så farligt och att den tillfälliga spänningen var värd det trassel som skulle följa? 

Var det en tillfällig otrohet för dig? Hade du känslor för den andra? 
  • Anonym
    Anonym (nyfiken) skrev 2013-01-14 11:41:39 följande:
    Just det där tycker jag är så himla intressant! I vanliga fall så vet ju de flesta, antar jag, att ens partner inte är okej med att man är otrogen, och vet också att man riskerar att förlora någon som betyder väldigt mycket för en, jag vill verkligen försöka förstå hur det funkar när den vetskapen liksom sätts ur spel. Jag är själv inte alls särskilt känslostyrd, jag har snarare en tendens att övertänka saker, hur är du?

Jag har själv blivit bedragen också, och till skillnad från när jag var det själv så var det inte ett sätt att avsluta förhållandet. Min partner älskade/älskar mig fortfarande och gjorde ett misstag. Jag har många gånger undrat hur han såg på mig just när det skedde. Glömde han bort att jag fanns, tänkte han att jag aldrig skulle få reda på det, eller tänkte han att det inte skulle vara så farligt och att den tillfälliga spänningen var värd det trassel som skulle följa? 

Var det en tillfällig otrohet för dig? Hade du känslor för den andra? 
    Så ni är fortfarande tillsammans? 

Jag var aldrig sexuellt otrogen, men om förutsättningarna funnits där så skulle det säkert kunnat blivit så. Men somliga hade säkert tyckt att jag var mentalt halvfysiskt otrogen då det förekom en del kyssar på en halvfylla. Stark attraktion fanns där. Tid och rum försvann lite grann/stod still. Allt annat trängdes undan. Helt idiotiskt. Är glad för att det inte blev mer och fick mig en rejäl tankeställare. 

Blev lite rädd för mig själv.  
  • lyckligmamma87

Va ihop i 8 år o han va otrogen från dag 1 o fick allt bekräftat o fick veta allt 2 v efter jag lämna han......

Fast han blåneka när jag fråga om han hade varit det o sa att tjejerna ljög osv osv o bär jag hitta andra mob så ljög han om att det va takläggarnas mob som dom hade glömt. Men när jag fick se sms o msn osv så bet jag han slog ut flera tänder o knäa han men han blå neka osv så det rann av mig o han erkände efter flera mån efter jag lämna han.......

Så länge jag inte fick orgasm el njöt så måde jag ok när jag låg där det va efter som jag mådde skit.....

Men sen fick jag frihet o hade öppet förhållande o det va då jag träffa min nuvarande sambo o sen dess har jag varit trogen på alla plan :)

• Anonym (nyfiken)
    Anonym skrev 2013-01-14 11:52:19 följande:
    Så ni är fortfarande tillsammans? 

Jag var aldrig sexuellt otrogen, men om förutsättningarna funnits där så skulle det säkert kunnat blivit så. Men somliga hade säkert tyckt att jag var mentalt halvfysiskt otrogen då det förekom en del kyssar på en halvfylla. Stark attraktion fanns där. Tid och rum försvann lite grann/stod still. Allt annat trängdes undan. Helt idiotiskt. Är glad för att det inte blev mer och fick mig en rejäl tankeställare. 

Blev lite rädd för mig själv.  
    Vi är fortfarande tillsammans ja, och även om vi(jag?) inte är helt över det hela än så tror jag att det värsta är förbi, däremot har det fått mig att fundera på mycket som jag aldrig riktigt tänkt på innan!

Har du berättat om det som hände för sin partner? Tänkte du någonsin på din partner när det hände, och vad tänkte du i så fall? Vad var det som gjorde att inget mer hände, tror du att du hade kunnat stoppa det om förutsättningarna funnits eller hade det liksom "rasat på"? Vilken roll tror du att alkoholen spelade? 
  • Anonym (nyfiken)
    lyckligmamma87 skrev 2013-01-14 11:55:16 följande:
    Va ihop i 8 år o han va otrogen från dag 1 o fick allt bekräftat o fick veta allt 2 v efter jag lämna han......

Fast han blåneka när jag fråga om han hade varit det o sa att tjejerna ljög osv osv o bär jag hitta andra mob så ljög han om att det va takläggarnas mob som dom hade glömt. Men när jag fick se sms o msn osv så bet jag han slog ut flera tänder o knäa han men han blå neka osv så det rann av mig o han erkände efter flera mån efter jag lämna han.......

Så länge jag inte fick orgasm el njöt så måde jag ok när jag låg där det va efter som jag mådde skit.....

Men sen fick jag frihet o hade öppet förhållande o det va då jag träffa min nuvarande sambo o sen dess har jag varit trogen på alla plan :)
    Menar du att du mådde dåligt om du njöt eller fick orgasm? Hur kom det sig i så fall? Vad var det som gjorde att du inte mådde dåligt förrän efteråt tror du?

Vad skönt att du mår bättre nu! 
Svar på tråden Hur känns det att vara otrogen?