• stor grön drake

Hur börjar vattkoppor?

Vi pptäckte igår att 3-åringen hade några stora röda prikar, och lite fler små. De var helt släta. Nu på morgonen har de blivit fler, men är fortfarande släta. Möjligtvis tt de känns, men svårt att säga då alla är påkliade, även den mellan skulderbladen. Har dock atopisk son, så kliande i ig är inte ovanligt. Så, är detta vattkoppor eller någotannat mindre smittsamt?

• Svar på tråden Hur börjar vattkoppor?
  • CuteElliz

googla på bilder på vattkoppor så får du se om de liknar era... med visst förbehåll att de flesta kanske ser värre ut än de är... ;)

• stor grön drake

Jag vet hur vattkoppor ser ut, det jag undrade var hur de ser ut när det börjar, dvs är de vätskefyllda direkt eller kommer det senare, kan det ta ett dygn innan de blir vätskefyllda?

• Mellanmjölkens land

Dotterns började som små röda prickar. Efter några timmar fick de en liten vit prick i. Hom hade massor med prickar men det var långt ifrån alla som blev vätskefylda.

• Frontline

Alla barnen har haft vattkoppor här nu och det började med små röda prickar för att sen nåt dygn senare bli vätskefyllda, usch vilken hems period när alla 3 barnen får det efter varandra...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • stor grön drake

Ok, ska ringa företagshälsovården imorgon och höra om de vill se honom, måste oavsett ha läkarintyg då dagis (bor i Finland, dagis är korrekt) inte vill ha prickiga barn lite drygt då han haft hur mycket energi som helst och faktiskt klättrat på precis allt här hemma. Och glashaltute så inget alternativ att gå ut och springa av sig, vi bor mitt i stan, så det är trottoarer och torg som gäller, och de är livsfarliga just nu.

• Johnsson

Mina började som röda fläckar som sen övergick till små vätskefyllda blåsor....

• skogsvitter

Kanske sk höstblåsor. De tyckte jag var extremt lika vattkoppor, hade direkt trott att det var vattkoppor när mina fick det om det inte vore så att de då hade haft vattkoppor bara några månader innan!

Svar på tråden Hur börjar vattkoppor?