• TessaLove

    Svinkoppor

    Hej. Vår dotter som är 2-år har fått en släng av svinkoppor för 6e gången sen februari förra året. Den första gången blev hon riktigt sjuk med blåsor runt hela munnen, i munnen och svalget. Hon åt inget själv och vi var tvungna att tvinga i henne mat och vätska med spruta i 2 veckors tid. Hon var slö och sov bara hela dagarna, riktigt synd om henne. Andra gången blev det en lindrigare omgång med förkylning och vad det verkade inte så ont i halsen. De andra tre gångerna förra året var bara ett utslag mellan munnen och hakan, inga sjuksymtom. I samband med en av de gångerna blev många sjuka på förskolan, halsfluss och mycket utslag runt munnen. Vår dotter blir dock inte sjuk av det längre! Nu har hon ett utslag igen och man lär ju sig se vad det är. Det ser ut som det brukar fast sitter denna gången sitter det ovanför munnen. De brukar heller inte riktigt utveckla sig som det gjorde de två första gångerna. Spricker inte riktigt upp. Ringde i morse och sjukanmälde och fick då höra att två barn haft en släng av det halsfluss eller svinkoppor förra veckan. Men, det jag egentligen undrar är varför vår dotter får det så ofta? Det verkar ju som att hon blivit mer immun mot det eftersom de inte blir så stora nu och variga dels att hon inte blir sjuk av det? Kan det vara något annat? De vill ju knappt att man ska komma till vårdcentralen. Fast jag skulle ju vilja att de tar prover så att man vet säkert. Det är inte så att jag kan bära på det och att hon får det av mig? Jag är alltid lite förkyld och hade halsfluss för första gången förra året, fick en gång till nån månad efter. Hoppas du har några svar. Hälsningar Tess

  • Svar på tråden Svinkoppor
Svar på tråden Svinkoppor