• beccagranen

bra doppresent?

Jag här fått den stora äran att bli gudmor till min brorson. Men presenter är ett stort problem.. jag här köpt en staty med pojkens namn och födelsedatum, och tänkte ge ett halsband med hans bokstav eller gräver. Men nu när jag talat med dom så får jag veta att dom inte vill ha smycke eller prylar alls. Min bror gav mig idé om en dikt, dvs något personligt som inte kan köpas. Så nu är jag inne på att ge statyn (redan köpt) samt en egen skriven dikt inramad med en swarowski skyddsängel. Skulle ni bli glada över det, eller känns det för billigt/enkelt?

• Svar på tråden bra doppresent?
  • Kramizzar

Vill de ha personliga saker så blir de glada för tavlan. Kika lite på scrappbooking och gör någon fin bakgrund. Fick själv en mycket fin tavla av min son på hans dop av min syster. Lycka till.

• Älska livet som det är

Det finns en bok med man kan köpa där man skriver om barnet inuti boken alltså att boken handlar om barnet och då ska man skicka in lite uppgifter om förlossningen och så. Den e super fin och uppskattad. Ska se om jag hittar sidan:)

• FlitigaLis

Panduro har sparbössor i trä som en box typ. Den kan man ju måla och skriva dikten på annars.

Köpte en sån och måla och dekorera, fäste små kulor under som fötter till min systerdotter när hon döptes.

• Diana 424

jag köpte silverskeder i en antikaffär till min exs syterson. de var mycket uppskattade, jag är fader 

• Emmelié89

Det du tänkt hade varit nåt jag hade uppskattat jättemycket! Tycker du kör på det

• linactar

Det låter jättefint det du tänkt! Men om de inte vill ha saker så är ju kanske nån sån där välgörenhetsgrej i pojkens namn en bra sak också! FInns ju massa sånt att välja på, fadderbarn, på Unicefs hemsida har de som man kan ge bort typ vaccination eller myggnät :)

Lycka till! 

• Diana 424
    linactar skrev 2013-02-17 07:00:18 följande:
    Det låter jättefint det du tänkt! Men om de inte vill ha saker så är ju kanske nån sån där välgörenhetsgrej i pojkens namn en bra sak också! FInns ju massa sånt att välja på, fadderbarn, på Unicefs hemsida har de som man kan ge bort typ vaccination eller myggnät :)

Lycka till! 
    så fint!
Svar på tråden bra doppresent?