• Anonym

Sluta med pulverdiet om ÄL har skett?

Hej!

Jag försöker bli gravid med mitt andra barn, men eftersom jag inte har haft någon fungerande cykel sedan sonen föddes för två år sedan så finns det liksom inga försök att gå på. Fick bekräftat att jag hade PCO. Har haft en ägglossning med hjälp av trippelkur Pergotime, men det var också bara en gång som det fungerade. Jag och sambon har försökt sedan i mars förra året och har som sagt bara haft en enda ärlig chans som tyvärr inte blev något.

Just nu går jag på pulverdiet i hopp om att en drastisk viktnedgång kan öka på chanserna, och vi ska snart på en fertilitetsutredning. Döm om min förvåning när jag fick utslag på ÄL-tester, ÄL-flytningar och nu ökad temp! Jag vågar inte hoppas än, men har jag förhöjd temp en dag till så bekräftar min tempkurva att jag haft ÄL.

Till saken, jag går ju som sagt på pulverdiet. Bör jag sluta med den så fort jag fått ÄL bekräftat eller kan jag köra på fram till BIM och först sluta då om jag nu blivit gravid?

• Svar på tråden Sluta med pulverdiet om ÄL har skett?
  • Anonym

Lev som vanligt tills du vet om du är gravid eller inte.... alltså; drick din dryck.

Svar på tråden Sluta med pulverdiet om ÄL har skett?