• anniepannie84

Oväntat gravid med barn nr 3, väldigt osäker på hur jag ska göra med jobbet!!!?

Hej I oktober satte jag in en spiral och har haft lite problem med illamående och molande värk. Så döm om min förvåning när jag plussade och dessutom har 5+ veckor på indikatorn! Jag har beställt tid för vul för jag har som sagt inte den blekaste om när det kan ha hänt eller hur många veckor barnet är.. Men nu får jag dåligt samvete för jobbet.. Ska börja jobba igen i april. Efter att ha fött sonen i februari förra året.. Vad ska chefen tycka. Vad ska alla andra säga? Mår så dåligt över det här... :(

• Svar på tråden Oväntat gravid med barn nr 3, väldigt osäker på hur jag ska göra med jobbet!!!?
  • alexana

Jag är oplanerat gravid med mitt tredje barn. Min strora pojke är 4 och den lille 15 månader. Är alltid mycket noggrann m preventivmedel men slarvade EN gång, tog dock dagen efter piller morgonen efter. Trodde absolut inte jag skulle bli gravid!! Men är nu trol i v 7. Var ichock i början fick veta i torsdags... Bokade abortsamtal o allt. Men nu lutar det åt att vi ska behålla . Finns ingen anl t abort vi har det stabilt men att få så tätt gör mig livrädd för hur jag ska orka med... Känns också dom att man snart inte är någon att räkna med på jobbet. Men man får ju komma igen efter och sen stannar man väl för evigt :)

• anniepannie84

Tack! Vad skönt med någon i samma sits! Jag vet inte alls i vilken vecka jag är. Det är nog mest skrämmande nu tror jag. Min man vill absolut inte och jag vill behålla.. Blir så himla jobbigt då. Men det är som du skriver om jobbet.. Man kommer ju tillbaka för evigt sen.. :) När förstod du att du var gravid? Fick du gör vul?

Svar på tråden Oväntat gravid med barn nr 3, väldigt osäker på hur jag ska göra med jobbet!!!?