Varför spyr jag? Snälla, hjälp mig.
Hej. Jag är 16 år och de senaste 3 åren har jag haft besvär med att jag spyr allt för ofta. Ända sedan jag fick körtelfeber i början av 2010 har jag spytt minst 1 gång i månaden och jag undrar varför. Har gått till flera läkare men ingen kan hitta något fel på mig. Men jag förstår ju att detta inte är normalt.
I början efter jag haft körtelfeber så kunde jag äta hur mycket som helst. Jag hade inget stopp, och då var jag väldigt smal (173cm, 55kg). En läkare avrådde mig från att äta så pass mycket så jag började äta normal kost.
När spyr jag?
Jag spyr antingen då jag varit utan mat för länge (nu pratar jag inte om dagar utan kan vara ca 2 timmar och jag känner en slags hunger) eller om jag tex var hungrig under en längre tid dagen innan. Somnar jag hungrig är chansen 99% att jag spyr (Finns undantag). Ibland behöver jag inte ens ha känt hunger dagen innan utan bara inte ätit på många timmar.
Symptom:
Konstant "hunger" - Får en konstig känsla i magen, när den kommer vet jag att om jag ej äter nu, då spyr jag. Fast när den känslan kommer är det oftast redan försent. Därför måste jag äta väldigt ofta så jag inte hinner bli "hungrig".
Illamående - När denna hunger kommer kan jag inte stå/sitta upp. Fosterställning som gäller.
Beläggningar på tungan
Sura uppstötningar
Kallsvettas ofta - Detta har kommit på senaste tiden
Nu undrar jag om det finns någon fler där ute som har samma symptom eller som vet vad detta kan bero på? Jag behöver din hjälp.
Mvh,
P