• Anonym (Osäker)

Kan jag ha blivit utsatt för en honungsfälla?

Hejsan, var med om en lite underlig händelse för ngn vecka sedan och en kompis sa i skämtsam ton att det låter som du blivit utsatt för en honungsfälla.

Vad är en honungsfälla egentligen? Ngn som vet hur det fungerar?

Kanske ska förtydliga att ingenting hände (så att ni inte funderar på det...)

• Svar på tråden Kan jag ha blivit utsatt för en honungsfälla?
  • Anonym

En honungsfälla är när någon lockar med sex för att komma åt dig eller något du har.

• Anonym

Helt enkelt att någon utnyttjat dig sexuellt för att få något av dig.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-14 12:41:53 följande:
    Helt enkelt att någon utnyttjat dig sexuellt för att få något av dig.
    Riktigt så "hårt" behöver det inte vara. Det kan vara att någon flirtar med dig samtidigt som de stjäl din plånbok. Eller någon som säger att de älskar dig samtidigt som de stjäl information från ditt företag.

• Anonym

Det behöver inte ha sexuella kopplingar alls.

• Anonym (Osäker)

Aha - du menar typ ligga med universitetsläraren för att få högre betyg?

I det här fallet kan jag inte tänka mig ngt som jag har som skulle ha spelat in.

Det kändes mer som ett test på om jag skulle kunna vara otrogen eller inte...skulle det också kunna vara en variant på honungsfälla?

• Anonym (Osäker)

...alltså att min fru skulle ha arrangerat det typ (fast det har jag svårt att tro)...

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-14 12:44:55 följande:
    Det behöver inte ha sexuella kopplingar alls.
    Jo, det behöver det. Annars är det inte en honungsfälla
  • Anonym
    Anonym (Osäker) skrev 2013-01-14 12:47:51 följande:

I det här fallet kan jag inte tänka mig ngt som jag har som skulle ha spelat in.

Det kändes mer som ett test på om jag skulle kunna vara otrogen eller inte...skulle det också kunna vara en variant på honungsfälla?
    Nja, inte riktigt så. Det är väl mer en muta

Om din fru lejt någon att försöka förföra dig så kanske det skulle kunna klassas så. Men Honungsfällan är ju främst något som förekommer i litteraturen. Spioner som förför människor för information etc.

• MickeN1973
    Anonym (Osäker) skrev 2013-01-14 12:47:51 följande:

Japp.

Det skulle kunna vara en test av din trohet
  • Anonym

James Bond anses ju vara en honungsfälla =D

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-14 12:54:45 följande:
    James Bond anses ju vara en honungsfälla =D
    James Bond faller för honungsfällor, dsv snygga vackra spioner som han har sex med och som sen försöker mörda honom
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-14 12:56:10 följande:
    James Bond faller för honungsfällor, dsv snygga vackra spioner som han har sex med och som sen försöker mörda honom
    fast det gäller ju inte alla filmer... men poängen är densamma =D
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-14 12:51:57 följande:
    Jo, det behöver det. Annars är det inte en honungsfälla

Nej uttrycket honungsfälla används i de flesta fall vid sexuella handlingar men används även i affärssammanhang och vid andra företeelser i avsikt att skada.
  • Anonym

Tänker man till så hörs det ju på namnet vad det är; något som verkar lockande och oemotståndligt och så råkar någon fastna i klibbet...

• Anonym (Osäker)

OK - tack för all input.

Om det nu mot förmodan skulle vara så att min fru har arrangerat det hela så har jag god lust att konfrontera henne - men om det inte är så blir hon antagligen arg på mig för att jag anklagar henne för ngt sånt...

Det bästa är kanske att bara låta det vara - men tanken att hon möjligen arrangerat ngt sånt gnager i mig så jag skulle gärna vilja veta att det inte är så.

Det var heller ingen klassisk flört på krogen utan på gymmet - så troligen är det helt oskyldigt...

• MickeN1973
    Anonym (Osäker) skrev 2013-01-14 13:34:46 följande:
    OK - tack för all input.

Om det nu mot förmodan skulle vara så att min fru har arrangerat det hela så har jag god lust att konfrontera henne - men om det inte är så blir hon antagligen arg på mig för att jag anklagar henne för ngt sånt...

Det bästa är kanske att bara låta det vara - men tanken att hon möjligen arrangerat ngt sånt gnager i mig så jag skulle gärna vilja veta att det inte är så.

Det var heller ingen klassisk flört på krogen utan på gymmet - så troligen är det helt oskyldigt...
    Du kan ju också lägga ut ett lockbete....  

• Anonym

Visste inte heller va honungs fälla va förs ni sa det nu. Blev nog utsatt för en under nyårs helgen.
    en person sa att han älskade mig å ville ses för å se om de kunde bli nått men ja fick bara mys och att han lånade min dator för å få se om han fått mail på sin Fb eller så satt  han å spelade när jag låg och sov.
    Man kan nog kalla det för en honungs fälla tror jag.

• Anonym (Osäker)
    MickeN1973 skrev 2013-01-14 13:41:21 följande:
    Du kan ju också lägga ut ett lockbete....  

- bra idé - men det är en jäkla apparat. Först måste jag hitta en tillräckligt attraktiv kille som hon inte känner - och sedan få honom att gå med på att låtsas förföra henne (vilket jag själv nog inte skulle gå med på att göra - det är ju elakt) - och sedan hitta ett lämpligt tillfälle då det ska ske.

Låter som ngt som fungerar på film men knappt i verkligheten. Googlade på det på nätet en stund och det verkar finnas företag som man kan anlita för sånt i USA och England. En galen värld vi lever i...
  • Anonym

urban dictionary

honey trap:  Where a woman pays another woman to flirt with her boyfriend to see if he flirts back, a way to check if her boyfriend is faithfull.

Svar på tråden Kan jag ha blivit utsatt för en honungsfälla?