• seandra82

vad är en kollektiv adress ? ngn som jobbar på posten här

försökte göra adressändring på nätet fick ringa adressändring o ändra på telefon , tanten i telefon började babbla om kollektiv adress ,beroende på hur posten delas ut, o om man gjorde en eftersändning så fanns risken att man kunde få andras post .. ja vill ju ha min post o det blir ju en adressändring då vi flyttar inte eftersänder i alla fall jag fattar inte kan ngn förklara lite bättre.jag gjorde ändringen o hoppas vi får våran post o få se hur mkt kalaset kostar suck=O(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-15 21:05
    min adress är i stil lingon hemmet 3 grejen är att förr i tiden på 30 talet så var det ett äldreboende idag helt vanliga lgh.o har inget med äldreboendet att göra det enda som är kvar är namnet: lingon hemmet. på den lokala posten sambon pratade med kunde de inte göra så mkt hänvisade till adressändringen ,de trodde att de kopplade hemmet som ngt slags boende. själv förklarade jag för tanten i telefon att det är vanligt folk som bor i huset .

• Svar på tråden vad är en kollektiv adress ? ngn som jobbar på posten här
  • Fontana

Nä, jag jobbar inte på Posten men Googlade lite på "kollektiv adress". Hittade bland annat det här svaret:

Varför kan jag inte få posten eftersänd från den skola, sjukhus m fl (kollektiva adresser) där jag bott tidigare?
    Postoperatörerna har ingen möjlighet att hålla reda på vilka som bor på dessa kollektiva adresser. När du flyttar från en kollektiv adress får du meddela din nya adress till den som där är ansvarig för den interna posthanteringen.

Vet inte om det svaret hjälper dig.

Svar på tråden vad är en kollektiv adress ? ngn som jobbar på posten här