• Alby

varning för vistaprint!

Ville bara varna alla att aldrig beställa från vistaprint.
    Såg ett erbjudande att man kunde få beställa 2 iphoneskal med valfri bild för 150 kr,  
    jag tog erbjudandet och med frakten skulle det bli ca 210 kr.
    Jag gick till kassan och det stod att jag betalade 210 kr med mitt kort.
    Sen när jag gick till min mejl så stod det att vistaprint har dragit 553 kr från mitt konto.

Jag kontaktar vistaprint och får till svar att jag inte använt mig av något sånt erbjudande.
    Och ber om att få avbryta ordern, och det får jag. Jag undrar när mina pengar kommer tillbaka och jag får till svars att det inte går utan att jag har 553 krediter på sidan som jag kan beställa för.
    Jag säger då att jag kommer att kontakta konsumentnämnden, och då säger dem att jag kommer att få tillbaka pengarna inom 14 dagar.
    Det har gått över 14 dagar och inga pengar än.

• Svar på tråden varning för vistaprint!
  • zemer

Jag är väldigt nöjd med dom. Har beställt massa saker därifrån och det har aldrig vart några problem.

• Alby
    puss skrev 2013-01-14 13:27:38 följande:
    Det är väl plus moms och frakt.
    frakt och moms va 60 kr, det blev ju 110 kr.

• MaryCaroline

Behövde man inte fylla i en kod för att få erbjudandet? Var nyss inne på sidan och gjorde ett par val med iPhone-skal. 1 skal 163 kr, 2 skal 312 kr, 3 skal 434 kr osv. Sen vad det blir plus moms och frakt ser jag inte då jag inte är kund.

• Alby

Nä ingen kod, jag klickade in på jul-fliken om den nu finns kvar. Jag tog även en print screen på erbjudandet för att kunna fråga min mamma om hon också ville ha ett skal.

• tindistar

Har aldrig haft några problem med dem och då har jag beställt mycket därifrån. Har alltid fått det till rätt pris.

• Tååtan

Jag har beställt mycket från vistaprint och alltid varit super nöjd! Är du säker på att du skrivit in rabattkoden i kassan?!

• Tååtan

Momsen syns alltid!! Det är bara med företag som man skriver ex moms.

• Alby

Tååtan det var ingen rabattkod. I kassan och när jag betalade så stod det 210kr, jag godkände att betala 210kr, men de drog 553kr, vilket jag aldrig hade godkänt.

• Scarletta

Har också haft problem me dom, inte strul med pengar men att det kostat mer i slutändan till exempel att de agt på dolda kostnader som uppladdningsavgift osv. :(

Love is everything
  • Gladskit

Trist att det strulade med din beställning. Jag hör också till dem som gillar Vistaprint, vi beställde kalendrar därifrån för tredje gången i julas.

• glassen

Trist. Verkar finnas många oseriösa bolag inom den branchen. Jag blev nöjd när jag beställde från Vistaprint, men tycker att deras avgifter och erbjudanden är en djungel. Hoppas det löser sig.

• Alby

Tack. Jag mejlade dem förra veckan om när mina pengar kommer att komma tillbaka och ännu har jag inte fått nåt svar. Det är snart en månad sen de drog pengarna och det skulle ta Max 14dagar.

• jassikan

Trist att du drabbats.

Har aldrig handlat hos dem pga att de har så himlans många extrakostnader, orkar inte gräva ner mig i kringlande villkor och avtal. Inte värt besväret. Då beställer jag från någon som har normala villkor i stället, även om det är lite dyrare.  

Rent lagligt kanske de lutar sig mot att de ska betala tillbaka inom 30 dagar från returdatum, men då bör de inte säga att de ska betala tillbaka inom 14 dagar - vilseledande.

Inte så mycket att göra innan det gått 30 dagar egentligen, men fråga dem igen om de inte svarar på ditt sista mail.  

• myway

Dom har 30 dagar på sig att betala tillbaka, men tråkigt när dom lovat 14 dagar. Jag har själv beställt till företaget där några gånger, aldrig några problem. Men har hört om andra som haft problem.

jag säger bara vad jag tycker
  • Alby

Jag mejlade för tre dagar sen igen och har inte fått svar där heller. Ringde idag och fick till svar att jag skulle mejla. Jag ringde eftersom det var över en månad sen pengarna drogs(skalet skulle bli en julklapp)

• Alby

Min kompis som varje år beställer en fotoalmenacka från vistaprint råkade ut för samma sak i fredags. I kassan stod det hur mycket allt skulle kosta inkl frakt. Hon godkände och betalde via internet va 400kr någonting. När hon sen gick till Swedbank så hade 750kr dragits. Hon avbröt också orden och vistaprints ursäkt var att hennes dator måste ha visat fel siffror(????) hon blev så ställd att hon började skratta och ville avbryta ordern. Hon skulle också få pengarna tillbaka inom 14 dagar.

Svar på tråden varning för vistaprint!