• Manda91

verkligen minskad lust.

Som sagt är gravid i vecka 37 och min sexlust finns knappt allt är det fel?
    Min sambo tror att jag inte vill ha honom eller att jag tycker att han är dålig ..
    Det är verkligen inte så det är utan det är att jag inte orkar och att jag har ont.

När han vill ha sex så känner jag mig lite äcklad av mig själv för att jag är så pass stor och och äcklig ..
    Är det fel att känna så.?  

• Svar på tråden verkligen minskad lust.
  • Manda91
    MrAlpha skrev 2013-01-14 13:53:01 följande:
     Hur är det när du rullar ärtan själv ?
    Det går inte det heller . har typ tappat lusten helt :( 
  • Cheeses

Det är väl bara förklara för honom hur det ligger till och varför du inte vill ha sex.

• Tealhawk

Mycket hormoner i spel under hela graviditeten så det är inget konstigt alls om du känner dig otänd, speciellt nu i slutet när man är stor som ett hus och bebisen rör sig rätt mycket.
    Desto konstigare att din sambo inte vet detta och har överseende. Hur blir det efter förlossningen då när han måste vänta 6 veckor pga avslaget? Och kanske ännu längre om ni får en jobbig spädbarnsperiod.

These are not the droids you're looking for
  • Manda91
    Cheeses skrev 2013-01-14 13:59:20 följande:
    Det är väl bara förklara för honom hur det ligger till och varför du inte vill ha sex.
    jo men han vet om att jag inte vill eller orkar . men jag känner mig så elak mot honom :/
  • Manda91
    Tealhawk skrev 2013-01-14 14:00:07 följande:
    Mycket hormoner i spel under hela graviditeten så det är inget konstigt alls om du känner dig otänd, speciellt nu i slutet när man är stor som ett hus och bebisen rör sig rätt mycket.
    Desto konstigare att din sambo inte vet detta och har överseende. Hur blir det efter förlossningen då när han måste vänta 6 veckor pga avslaget? Och kanske ännu längre om ni får en jobbig spädbarnsperiod.
    Ja du det har vi inte pratat om faktiskt . 
    Han förstår ju att jag inte orkar hela tiden men han tycker att jag kan ställa upp för hans skull och det gör jag ju även fast jag inte är jätte tänd.
    Han respekterar ju mina val att jag inte orkar eller vill han tvingar ju absolut inte på mig någonting som jag inte vill. Det skulle han aldrig göra.
    Men han tycker att det är jobbigt och jag förstår honom lite men han åt andra sidan måste ju förstå mig med.. 
  • Cheeses
    Manda91 skrev 2013-01-14 14:03:21 följande:
    jo men han vet om att jag inte vill eller orkar . men jag känner mig så elak mot honom :/
    Du är inte elak, så skaka bort dem tankarna nu. Trodde problemet var att din sambo tror att du inte vill ha honom bara för att du under en begränsad period har minskad sexlust pga graviditeten. Men det är bara för dig att skaka bort tankarna om att du är elak, för det är du inte. Vanligt med minskad sexlust under graviditeten, många par som lägger ner sexlivet helt eller har sex väldigt sällan, så det är helt normalt.
  • Cheeses
    Manda91 skrev 2013-01-14 14:06:03 följande:
    Ja du det har vi inte pratat om faktiskt . 
    Han förstår ju att jag inte orkar hela tiden men han tycker att jag kan ställa upp för hans skull och det gör jag ju även fast jag inte är jätte tänd.
    Han respekterar ju mina val att jag inte orkar eller vill han tvingar ju absolut inte på mig någonting som jag inte vill. Det skulle han aldrig göra.
    Men han tycker att det är jobbigt och jag förstår honom lite men han åt andra sidan måste ju förstå mig med.. 

Oj oj... nej du ska inte ställa upp för hans skull. Som du säger så varför ska du förstå honom när inte han kan förstå dig :/

Jag vet inte vad man ska göra när inte prata räcker. Låt han följa med til BM elelr låt han läsa en bok om vad som händer under graviditeten så kanske han förstår dig?!  
  • Manda91
    Cheeses skrev 2013-01-14 14:06:14 följande:
    Du är inte elak, så skaka bort dem tankarna nu. Trodde problemet var att din sambo tror att du inte vill ha honom bara för att du under en begränsad period har minskad sexlust pga graviditeten. Men det är bara för dig att skaka bort tankarna om att du är elak, för det är du inte. Vanligt med minskad sexlust under graviditeten, många par som lägger ner sexlivet helt eller har sex väldigt sällan, så det är helt normalt.
    nej det var inte så problemet var. han vet att jag vill ha honom men att jag inte har  någon lust alls längre , det är där skon klämmer ..

Visst många säger att nästan alla som är gravida blir hur tända som helst på typ vad som helst . men jag känner bara ne usch jag orkar verkligen inte och jag vill inte så jag skiter i det . 

Men då vet jag att jag inte är elak eller att jag inte är konstig för att jag inte vill :) 
  • Kung Kisstank
    Manda91 skrev 2013-01-14 14:13:49 följande:
    nej det var inte så problemet var. han vet att jag vill ha honom men att jag inte har  någon lust alls längre , det är där skon klämmer ..

Visst många säger att nästan alla som är gravida blir hur tända som helst på typ vad som helst . men jag känner bara ne usch jag orkar verkligen inte och jag vill inte så jag skiter i det . 

Men då vet jag att jag inte är elak eller att jag inte är konstig för att jag inte vill :) 
    Det finns ju olika nivåer av olust. Hur känner du för att tillfredsställa honom på andra sätt? Det kan ju vara ett alternativ, så länge du inte känner total ångest och mår dåligt av allt som är sexrelaterat.
Svar på tråden verkligen minskad lust.