Jag ber om ursäkt för min första kommentar.. Men det är just det att jag är så himla lättretlig.. Angående städning så har jag väldigt höga krav på att det ska vara rent och jag blir väl stressad över att jag inte hinner städa lika mycket nu. Men jag vill ju att min dotter ska ha det rent i sitt hem..
Anonym (förstår) skrev 2013-01-14 17:17:23 följande:
Om man skiter i tvätt- och städgrejen, som jag visserligen också förstår, så har jag också varit väldigt lättirriterad och arg efter min förlossning. Min dotter är tre månader nu, och nu börjar det gå över, men jag har varit superarg på det mesta. Inte min dotter, tack och lov, men väldigt mycket annat. Hundarna, min sambo, folk på stan, andra bilister osv osv.
Jag har också känt mig stressad över allt som ska göras, och att jag samtidigt ska vara glad och lycklig och att allt liksom ska vara bra. Men det börjar som sagt bli bättre, och de senaste veckorna har jag på riktigt kunna känna mig glad och lugn. Hoppas det blir så för dig också.
Lämna barnet med pappan ett tag och gå ut och gå, ut och spring eller träna för att släppa ut lite ilska. Det brukar hjälpa!
Jag hoppas det går över för mig också om ca en månad. Inte roligt att vara såhär hela tiden.
Träna har jag börjat med lite smått igen och det har känts mycket bättre efter att jag har varit iväg och gjort det. Får lägga in lite fler träningstillfällen.
Mollan skrev 2013-01-14 17:30:15 följande:
Gå till doktorn och kolla så du inte har struma. Det är ganska vanligt att få problem med sköldkörteln efter en graviditet och om man får en överproduktion så blir man just arg och stressad. Om så är fallet finns hjälp att få!
Kanske värt att gå och kolla upp det! Ska ringa imorgon.
Tack för era svar!