Marginalen bank -ngt att lita på?
Sökte på cpmpricer o enligt dem så gav Marginalen bäst ränta. 3,65 bundet på ett år? Är det en bar ide att spara där? mvh
Sökte på cpmpricer o enligt dem så gav Marginalen bäst ränta. 3,65 bundet på ett år? Är det en bar ide att spara där? mvh
Absolut! Har bara bra erfarenheter från dem! De har upplevts väldigt seriösa och trevliga i all kontakt jag haft med dem. Har visserligen inte haft mina pengar låsta där, men har haft mina pengar på deras olåsta sparkonto en längre tid, innan räntan föll och jag flyttade mina pengar.
ok var flytta du dem då till? :)
Till HoistSpar, då var det 3.15 % ränta på rörligt, nu har de sänkt till 2,90, så funderar på att flytta pengarna igen.
Har även haft mina pengar hos AKspar förut, innan de sänkte sin ränta. Jag vågar i dagsläget inte binda mina pengar, då jag inte vet exakt när jag kommer behöva dem.
OK jag har lite pengar på Akelius spar, är det där du oxå har? Upplever du det bra isf? Det är ju ingen garanti på de pengarna,,,
Så här skrev en annan till mig på en annan tråd, kanske kan va ngt:
En snabbgoogling visade att exempelvis SEB har 3,95 ränta bundet på 5 år. Men det finns ju ännu bättre alternativ som bankmän borde ha koll på. Utifrån det ränteexemplet skulle du ha ca 364 000 om 5 år. Obligationer brukar väl ligga runt 8%.
Nej, har ratat Akelius p.g.a. att de inte har någon garanti. Hade kanske haft pengarna där om jag hade haft mindre, men nu gäller det över 100 tusen kr för min del och då vågar jag inte riskera något. Vill helst ha alla på samma ställe också. Eller ja, har delar hos HSB bosparkonto via Swedbank, men det är p.g.a. bostadskön.
Bundet är ju jättebra om man verkligen vet att man inte behöver röra pengarna under bindningstiden, att lösa bundet i förtid är kostsamt. Jag skulle nog inte låsa pengarna i 5 år oavsett, räntan var uppe över 5% för inte alls så länge sedan och då på rörligt, då känns det surt att sitta med 3,95. Men binda 1 år i taget är absolut klokt om man vet att man inte behöver röra dem.
rörligt betyder alltså ej bundet? helt ny på detta
Någon som vet hur prognosen ser ut 5 år framöver?
Compricer anger väl bara företag de har avtal med? Frisök via Google för säkerhets skull. Och ja, rörligt betyder att räntan kan ändras, men å andra sidan är det obundet så kan du ju flytta pengarna om du inte längre är nöjd.
Ingen vet vad som händer på 5 års sikt.
En bra grej med Marginalens konto är att pengarna inte ÄR bundna, man kan ta ut dem om man måste men då sänks räntan.
nu kollat upp lite ang.margi och seb. det som stod på inlägg nr4 ang. seb stämmer ej -de har mkt lägre ränta. marginalen verkar ok dock.
Jaha... så läge fick man ha den räntan... nu sänkte de till 3,3% =(
attans,, någon som har bättre ide? :)
Marginalen bank är jättebra att ha att göra med.
Har haft flera konton där under åren och aldrig haft problem (mer än att jag glömmer av min inlogg men det är inte deras fel )
Marginalen toppar trots att de sänker räntan.
Jag kollade så sent som i förrgår
Hej
Finns det någon som har erfarenhet från Marginalen banken den senaste tiden när det gäller bemötandet ,uttag av pengar från sin sparkonto med rörlig ränta samt utbetalning av pengar när bindnings tiden på fast ränte konto går ut,
Tacksamt att få svar
Fazal