Sele till barn
Skriver anonymt för jag misstänker att jag kommer bli lynchad, av någon anledning är det tabu med selar på barn.
Trots att det är tabu skulle jag vilja ha en sele på min 1,5-åring. Han älskar att gå själv men hatar vagnen. Speciellt nu när det är så mycket snö och modd får vagnen mer än gärna stå, jag tar mig knappt fram med den ändå. Problemet är att sonen, som har väldigt mycket vilja, inte gärna håller handen heller. Det måste han såklart göra ändå när vi är vid bilvägar, men han blir sur och går extremt långsamt och jag får bära ganska mycket. Går vi på ställen där det är säkert att gå fritt travar han på och är så lycklig över sin frihet och att kunna själv.
Jag skulle vilja ha någon form av sele som jag kan hålla i så att han inte märker att jag håller i honom men så att jag ändå kan stoppa honom snabbt om det behövs. Om jag skulle designa en som var perfekt för oss skulle det vara som en ryggsäck, med band över axlarna och runt kroppen och med ett handtag som en ögla vid nacken så att man kan hålla ett stadigt tag. Finns en sådan sele?
Jag har sett på andra barn någon gång en sele med ett koppel på. Det är inte riktigt vad jag är ute efter men om min modell inte finns kanske det får bli en sådan ändå. Vilka modeller är bra, och var hittar man dem? Har letat en del men inte hittat något.