• myran6801

    Symtom x som kroppen skall sköta själv

    Var på gynakuten häromdagen då min gyn befarade x efter ultraljudskontroll. Det konstaterades att jag hade ett troligt x som de tror att kroppen skall ta hand om själv. Hcg har sjunkit fr 116 i fredags till 37 idag måndag. Vi har gjort äd och fick två embryon insatta. Det ena såg läkarna som en liten 2mm grå fläck i livmodern. Alldeles för liten så ett tidigt mf. De såg också som koagulerat blod vid vänstra äggstocken, ett x. Jag hade för ca 1 vecka sedan kraftig smärta i vänstra sidan och gasig mage. Bubblade som bara den. Men ingen blödning så jag åkte inte in till sjukhuset då. Det var först när det kom lite blod och gravidsymptomen blev mindre som jag blev orolig. Men aldrig trodde jag det var ett x. Imorse började jag blöda och det har kommit klumpar (stora) och blod. Men nu kommer det nästan inget blod. Känner mig orolig och gasig i magen. Undrar om det är normalt eller om jag ska oroa mig. Tror ni kroppen kommer sköta detta själv?

  • Svar på tråden Symtom x som kroppen skall sköta själv
  • Alezzia85

    Ska Du inte följas upp? lämna blodprover så dom ser att hcg nivån går ner till mindre än fem? i så fall har du inget att oroa dig för. men snnars så hade jag bett om att få komma in och ta blodprov tills hcg försvunnit helt.Jag har precis haft ett X men något längre gången. Fick operera. Efter op (10/11-12) så har det trotts allt funnits kvar nånting och hcg har visats på runt 100. Har fått lämna hcg prov en gång i veckan och först förra veckan var det nere på noll.

  • Alezzia85

    Det vill jag ju säga med, att det du går igenom nu och som du är orolig för, jag har precis gått igenom det och tror intedu behöver vara orolig. Kroppenär duktig på just sådant men det kan komma att ta tid. Berätta gärna hur det går och fråga om du har mån fundering.

  • myran6801

    Tack för svar. Jag ska lämna nytt hcg prov på måndag. De sa att de kommer följa upp med blodprov till hcg nivån är 0. Det som oroar mig är att något ändå sitter kvar. Varför gör man ingen uppföljning med vul undrar jag. Läkaren sa oxå att det är viktigt att jag åker in om jag får ont. Har ju ont och gaser i magen men hur ont ska det vara.

  • Alezzia85

    Svårt att veta, jag hade så ont att jag bara låg och skrek.är du osäker så ring din kvinnoklinik och prata med dom. Så kanske det lugnar sig.
    Dom menar att när hcg nivån är på noll finns det inget kvar av graviditeten. Kroppen har tagit hand om det. Jag fick göra vul, förmodligen för art jag fick göra en op.

Svar på tråden Symtom x som kroppen skall sköta själv