• Erica80

Tips på nyttig frukost

Jag äter pulver just nu. Inte för att gå ner så mycket som möjligt på kort tid utan för att vänja kroppen vid mindre mat och få bort lite sug.. Jag vill fortsätta min viktnedgång med mat och motion.
    Hursomhelst så ska jag börja äta mat snart och eftersöker lite tips på bra, fettsnåla frukostar, gärna mellanmål oxå.
    Min fantasi är lika med noll just nu. 

Jag undanber mig frågor gällande mitt val av viktnedgångsätt. Jag har valt pulver och jag väljer oxå den fettsnåla varianten, typ viktväktarna. Är inte intresserad av GI, Lchf eller liknade, just för att det inte passar mig.
    Har inga problem med sötningsmedel 
    Kom gärna med massa bra, enkla, goda och fettsnåla tips Skrattande  

• Svar på tråden Tips på nyttig frukost
  • LeaveMeAlone

Vad sägs om gammal hederlig havregrynsgröt med frukt på? Eller fil/naturell yoghurt med samma tillbehör?

• 3bairns

Vi äter hembakt surdegsbröd. Jag äter 2 skivor, 1 med ost och en med annat pålägg (ofta leverpastej). Jag dricker en kopp te och äter en bit frukt. Det har funkat länge för mig. När jag drack juice till vägde jag mer, när jag tog bort juicen gick jag tillbaka.
    Det finns såklart massor med nyttiga frukostar, men det vikiga är nog just att du äter en rejäl frukost så att du inte småäter/"svälter" sen. Mitt starkaste tips är nog: drick inte kalorier. Och ät bara när du sitter vid ett bord.  

• Alezzia85

Smoothie är gott på morgonen. Lite jobbigt om man har brottom dock. Jag tar naturell yoghurt och massa goda bär. Istället för sötningsmedel tar jag lite honung i. Eller det klassiska havregrynsgröt med lite kanel och solrosfrön. Knäckebröd med keso, tomat och rökt kalkon. Eller varför inte lite fil eller lätt yoghurt med lite frukt/bär pumpafrön. Jag vet inte riktigt va du är ute efter, men jag är nöjd med den frukosten. Försöker med gå ner i vikt.

• carro93

kokta ägg och macka (Grov) med keso och avokado och örtsalt så det smakar mer ;P

Sen brukar jag göra en shake/smoothie, (kiwi, avokado, is, lite pressad lime och ruccola) det är surt men gott, skippa limen om det blir för surt i din smak.  

Svar på tråden Tips på nyttig frukost