• Anonym

Är jag FÖR kåt? sexberoende?

Alltså.. jag vill ha sex ganska mycket, mest hela tiden.
    Jag tänker på det hela tiden, påminns om det hela tiden.. ser jag en snygg man är sex det första jag tänker på, hans kuk. Eller en film med en sexscen i, halleluja. Ser jag ett par på nattklubben som är kåta på varandra, kan jag också bli kåt.
    Jag vill att min man ska ta mig på röven, på brösten, på benen...smeka mig och hålla på... både på nattklubben och hemma, det är så viktigt för mig.
    Jag vill ha sex överallt och ja, hela tiden. Att knulla innan man somnar är lika viktigt som att borsta tänderna. 

Okej, jag ser inte det här som en dålig sak eftersom jag inte knullar vem som helst, jag har legat med få i mitt liv och har aldrig haft ett ONS, det äcklar mig.. men skulle jag vara singel o träffa en kille jag blir tänd på och vill ligga med, såklart jag skulle göra det.
    MEN varför jag kan se detta som en dålig sak är för att jag lever i ett destruktivt förhållande, och är tvungen att lämna men kan inte pga att jag vill knulla.. och grejen är att sexet faktiskt inte är så bra..
    Har till o med föreslagit att vi ska vara "knullkompisar" men det gick inte... 

hjälp?

• Svar på tråden Är jag FÖR kåt? sexberoende?
  • de Robespierre

Låter som om du drar ett likhetstecken mellan sex och bekräftelse. Att om någon vill ha dig så tystnar rösten inom dig. Sex funkar alltid och det finns alltid killar/män som är villiga att ge dig den bekräftelse som du saknar.

Någonstans verkar du har lärt dig att sex är detsamma som att bli älskad. Och det är det i de flesta fall, men i vissa fall inte. En del tjejer har sex fast de kanske egentligen inte borde eller vill för att få känna sig älskade och omtyckta. Tyvärr brukar det bara funka för stunden och sen kommer en baksmälla och ångest.

Det är en helt annan sak att vara svältfödd på sex och närhet i förhållandet. Där man bli avvisad och till sist börjar tvivla på sin egna attraktion. Sexdriften måste ju ut någonstans och efter att ha fixat den själv under en lång period så kan man känna att det inte räcker längre. Men vill känna någon som vill ha en och som visar det. Kropp mot kropp. Hud mot hud. Det där magiska som händer när två personer som vill ha varandra möts.

• LeaveMeAlone

Om din sexdrift gör att du stannar i något du mår dåligt av så kan det helt klart ses som ett problem/beroende.

Men sex är ju å andra sidan inte så svårt att få till även som singel. Om än lite mer jobb att ordna då. Jag skulle söka hjälp om du känner att du inte kan lämna. Eller om du sätter digi andra jobbiga situationer.

• Anonym

Som kvinna behöver du aldrig vara orolig för att behöva vara utan sex! Bara att lämna... Ang kåtheten, jo, tror det är helt normalt, i alla fall driften. Kanske inte helt normalt att vara så styrd av den dock...

• Anonym ((tjej))

Jag känner nästan likadant som du. Men jag känner att mitt behov är just mest behovsrelaterat, och mindre bekräftelserelaterat (även om den aspekten såklart finns där). Mitt förhållande är dock jättebra... men vi får inte till det så ofta som vi vill... mycket pga. tidsbrist :(  . Detta skapar ju tokmycket frustration såklart... Så jag känner helt klart igen mig MYCKET i det du skriver.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-14 23:56:06 följande:
    Alltså.. jag vill ha sex ganska mycket, mest hela tiden.
    Jag tänker på det hela tiden, påminns om det hela tiden.. ser jag en snygg man är sex det första jag tänker på, hans kuk. Eller en film med en sexscen i, halleluja. Ser jag ett par på nattklubben som är kåta på varandra, kan jag också bli kåt.
    Jag vill att min man ska ta mig på röven, på brösten, på benen...smeka mig och hålla på... både på nattklubben och hemma, det är så viktigt för mig.
    Jag vill ha sex överallt och ja, hela tiden. Att knulla innan man somnar är lika viktigt som att borsta tänderna. 

Okej, jag ser inte det här som en dålig sak eftersom jag inte knullar vem som helst, jag har legat med få i mitt liv och har aldrig haft ett ONS, det äcklar mig.. men skulle jag vara singel o träffa en kille jag blir tänd på och vill ligga med, såklart jag skulle göra det.
    MEN varför jag kan se detta som en dålig sak är för att jag lever i ett destruktivt förhållande, och är tvungen att lämna men kan inte pga att jag vill knulla.. och grejen är att sexet faktiskt inte är så bra..
    Har till o med föreslagit att vi ska vara "knullkompisar" men det gick inte... 

hjälp?

Känner mej precis som du men jag är kille, jag vill ta på min tjejs rumpa men nä inte om vi inte ska ha sex.

Allt du skriver stämmer in på mej!

• Anonym ((tjej))

Startade en tråd tidigare men här passar ju frågan in också... hoppas du inte tar illa upp du som startade tråden...

Jag har en helt underbar man som jag älskar över allt annat. Jag är dock orolig för att han ska börja känna sig otillräcklig, trots mina ord att det inte är honom det beror på. Välsingnelse och problem; Jag får inte nog. Jag får multipla orgasmer och fontänorgasmer. De multipla är inte bara några stycken, utan kan bli uppemot 10-15 st. Då kan man ju tycka att man borde var 100% tillfredställd sen. Men icke då... trött, och mör i kroppen, men ändock en känsla av att inte vara 100% tillfredställd...  lite vila och en halvtimme senare är jag redo att köra igång igen...
    Min fråga är om det är fler (tjejer/killar) som känner igen sig i det här? Och hur skulle du som kille göra för att hantera om din partner kände så? Hur skulle du känna?  

• Anonym

Tur att jag inte är ensam! 

Anonym ((tjej)) skrev 2013-01-15 11:53:46 följande:

Startade en tråd tidigare men här passar ju frågan in också... hoppas du inte tar illa upp du som startade tråden...

Jag har en helt underbar man som jag älskar över allt annat. Jag är dock orolig för att han ska börja känna sig otillräcklig, trots mina ord att det inte är honom det beror på. Välsingnelse och problem; Jag får inte nog. Jag får multipla orgasmer och fontänorgasmer. De multipla är inte bara några stycken, utan kan bli uppemot 10-15 st. Då kan man ju tycka att man borde var 100% tillfredställd sen. Men icke då... trött, och mör i kroppen, men ändock en känsla av att inte vara 100% tillfredställd...  lite vila och en halvtimme senare är jag redo att köra igång igen...
    Min fråga är om det är fler (tjejer/killar) som känner igen sig i det här? Och hur skulle du som kille göra för att hantera om din partner kände så? Hur skulle du känna?  

Jag känner delvis igen mig, just efter jag kommit så kan det vara lugnt.. men efter bara några minuter vill jag igen, men det är inte alltid så men ganska ofta! 

• de Robespierre

Om man vill igen efter man har kommit flera gånger och kroppen nästan säger nej så är det väl något som inte är som det skall. Speciellt om det händer gång på gång. En längtan efter mer som inte grundar sig i längtan efter personen utan snarare att få "död på klådan". Det är som en oro i kroppen som måste dämpas eller kontrolleras.

Tror inte att detta behov bottnar i en ren sexuell längtan utan i något helt annat där de känslorna har en möjlighet att hanteras, lugnas, kontrolleras och dämpas när man är upphetsas och sedan får orgasm. Under denna kort stund så flyttar man fokus till sexet och efteråt så bildar kroppens egna hormon - oxytocin - att man kan slappna av. Där kanske svaret ligger. Oron gör att man inte kan slappna av och kroppen vet att just oxytocinet som kommer vid en orgasm lugnar en. På ett trevligt sätt jämfört med att ta medicin.

Man kanske skall fråga sig om man känner en oro eller rastlöshet eller är stressad på något annat sätt. Kanske det är svårt att stressa av och bara vara.

• Anonym ((tjej))
    Anonym skrev 2013-01-15 12:01:39 följande:
    Tur att jag inte är ensam! 

Jag känner delvis igen mig, just efter jag kommit så kan det vara lugnt.. men efter bara några minuter vill jag igen, men det är inte alltid så men ganska ofta! 

Jag jag kände också så :)
  • Anonym ((tjej))
    de Robespierre skrev 2013-01-15 14:01:00 följande:
    Om man vill igen efter man har kommit flera gånger och kroppen nästan säger nej så är det väl något som inte är som det skall. Speciellt om det händer gång på gång. En längtan efter mer som inte grundar sig i längtan efter personen utan snarare att få "död på klådan". Det är som en oro i kroppen som måste dämpas eller kontrolleras.

Tror inte att detta behov bottnar i en ren sexuell längtan utan i något helt annat där de känslorna har en möjlighet att hanteras, lugnas, kontrolleras och dämpas när man är upphetsas och sedan får orgasm. Under denna kort stund så flyttar man fokus till sexet och efteråt så bildar kroppens egna hormon - oxytocin - att man kan slappna av. Där kanske svaret ligger. Oron gör att man inte kan slappna av och kroppen vet att just oxytocinet som kommer vid en orgasm lugnar en. På ett trevligt sätt jämfört med att ta medicin.

Man kanske skall fråga sig om man känner en oro eller rastlöshet eller är stressad på något annat sätt. Kanske det är svårt att stressa av och bara vara.
    I min värld så är att ha sex både en längtan efter personen kombinerat och en egen inre drift/behov på det sexuella planet.Jag får starkt ifrågasätta ditt omdöme om att lusten (som du kallar "klådan") måste dämpas. Kontrolleras i viss mån; Ja. Men det måste väl alla, som inte enbart tänker på sig själva.

Hur tänker du att man skulle kunna dämpa en sådan lust, om man nu skulle vilja? Förslag? 

Intressant med oxytocinet... Kanske har jag för lite sånt då?  

Hm... rastlös har jag ju varit hela livet, känner mig möjligtvis lite mindre rastlös nuförtiden. Tidigare har jag ju blivit tillfredställd av ett par orgasmer och jag har svårt att hitta någon direkt anledning som skulle kunna vara någon orsak. Det som dock är tydligt är att förändringen har kommit sedan jag kommit att känna större självförtroende, och hittat mig själv mer på ett djupare plan. 

Tror att du kan ha en viss poäng...dock inte sanningen...eftersom den ser olika ut från person till person... men jag undrar lite vad du grundar dina "jag tror.." på? 
Svar på tråden Är jag FÖR kåt? sexberoende?