• Manana

Hårolja för barn och vuxen

Vi har använt macadamianoil men hörde någonstans att den innehåller siliconer. Jag skulle vilja ha en vårdande olja som gör att håret inte tovar sig lika lätt, men siliconer känns onödigt i ett barns hår. Någon som har tips på en bra olja som lämpar sig både på barn och vuxen?

• Svar på tråden Hårolja för barn och vuxen
  • Manana

Arganolja ska visst vara bra, har läst på en del om det nu. :)

• Duckan

Finns olika märken. Har provat en billigare variant från Lee Stafford. Ok men inte mer.

• MammaMaria06

Jag har testat 4-5 olika och favoriten är L`oreals Mythic oil.
    Super är den.

Testade Orofluido för ett tag sedan men den var alldeles för fet för mitt tunna hår    

• Duckan

Mythic oil har jag på listan som nästa att prova. Jag har tjockt och grovt hår.

• MammaMaria06

Lànza är också jättebra och har inbyggt värmeskydd. Doftar himmelskt! Fick en liten provflaska av min frisör

• Merkuríus

Orofluido är toppen för mitt hår, jag rekommenderar dock inte att lägga den i torrt hår utan i fucktigt hår då är det bäst!

• Dragonfly Inn

Maria Montazamioljan =) Den riktiga maroccan oil. Jag har haft den i ett år och skulle aldrig byta! Sedan har jag inte surfat på vad den innehåller men jag har bara oljan, har provat för lockigt hår men den produkten var bara klafs....
     Sedan har jag köpt mandelolja på apoteket som jag kör till ansikte och kropp, funderar på att testa den i håret också men inte vågat testa än ;D 

• Ekosnygg

Det finns nog många olika oljor med skit i. Finns även helt rena macadamiaoljor. Bra oljor för håret är även arganolja och jojobaolja

Svar på tråden Hårolja för barn och vuxen