• Anonym (jobbigt)

Samlar så otroligt mycket vätska.

Jag känner mig verkligen superfet varje månad efter äl. Varför samlar jag så otroligt mycket vätska just då? Inga kläder passar, magen putar ut som jag borde gravid och jag riktigt känner hur det skvalpar i kroppen. Kan man åtgärda detta på något vis?

• Svar på tråden Samlar så otroligt mycket vätska.
  • Anonym

Har samma problem men ingen lösning.

• Anonym (jobbigt)

Vet du om det stämmer att man ska dricka mycket vätska om man samlar vätska? Har hört det någonstans.

• Anonym
    Anonym (jobbigt) skrev 2013-01-15 20:02:49 följande:
    Vet du om det stämmer att man ska dricka mycket vätska om man samlar vätska? Har hört det någonstans.
    Ja,  det har jag också hört och stämmer säkert men det känns inte rätt. Vet iaf att man ska undvika salt om man binder vätska.
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym skrev 2013-01-15 20:04:22 följande:
    Ja,  det har jag också hört och stämmer säkert men det känns inte rätt. Vet iaf att man ska undvika salt om man binder vätska.
    Mmm försöker undvika det men lite svårt ibland, äter pedagogiskt på jobbet och idag var det en jättesalt soppa Obestämd gissa hur jag kände mig efter måltiden. Puh.....men jag provar dricka vatten nu. Får se om jag kissar ut lite, eller om det stannar det med
  • Anonym

Koka persiljevatten, det ska vara vätskedrivande. Annars är det ju så att det är PMS symtom du har och det finns väl vissa naturmedel som ska kunna lindra sånt.

• Viscaria

Jag hade samma problem men nu tar jag Uva-ört varje kväll. Från att ha lagt på mig ca 5 kg under mens, och  känna min gravid så är problemn numer borta! Lätt värt, finns att betälla på nätet eller köpa i hälsokostbutiken.

Svar på tråden Samlar så otroligt mycket vätska.