Min abort, hemma, helt själv..
Jag skulle nu ha haft en ettåring bland mina andra barn om jag inte genomförde en abort förra sommaren.
Först nu börjar jag tänka på aborten och allt omkring den då jag nu väntar barn igen och ska behålla.
Blir mitt tredje barn och min fjärde graviditet alltså.
Till ämnet..
När jag fick reda på att jag var gravid så mådde jag redan väldigt psykiskt dåligt och det fanns ingen annan utväg.
Pappan till barnet stöttade mig i mitt beslut.
Jag, förvirrad och ledsen, satt på gyn och fick den där första tabletten. Svalde den och när jag är påväg därifrån så säger hon på gyn en mycket klumpig kommentar. "Ja nu kan du gå hem till dina barn och se vad du valt bort"
Mitt beslut var redan svårt som det var!
Jag fick heller inte göra abort på plats då hon menar att jag redan fött två barn sen tidigare och kan då klara mig själv hemma. Får instruktioner och tabletter med mig. Försökte få en kirurgisk abort eller en medicinsk på plats. Men det skulle inte gå tydligen.
Klockan 7 morgonen efter tar jag värktabletterna och sen en timma senare tar jag själva abortpillret (minns inte om man skulle ta ett eller två?)
Men iaf, dagen innan när jag läst papperet och instruktionerna så står det ju där att man SKA INTE vara ensam utan att ha NÅN i närheten OM det skulle hända nåt oförutsett.
Frågade då pappan till barnet (alla barn) om han kunde skjutsa iväg våra barn till farföräldrarna och om han kunde stanna och vara med mig under aborten.
Till svar får jag ett mycket stöddigt "Vadå, behöver du 100 pers för att göra abort eller!?!"
Hörde med mina närmsta vänner om någon kunde finnas i lägenheten iaf, men den ena skulle jobba och den andra skulle inte vara på orten.
Så där låg jag i sängen och fick ha alla mina rädslor, tankar och hela tuffa upplevelsen själv.
Jag var så rädd den dagen! Det var såå extremt jobbigt..
Fysiskt gick det bra, förutom att jag tagit lite för mycket värktabletter och blev lite hög och snurrig.
Men psykiskt var det extremt jobbigt att vara helt själv utan nån alls.
Blödde mycket och klumpar och så såg jag fostret som var runt 2cm med ögon och fötter, armar och fingrar och tår.. såg ut som ett blodbad i badrummet.
Jag som ALDRIG NÅNSIN skulle göra abort, kom i den sitsen att jag var tvungen.
Varför kunde jag inte få en kirurgisk abort!? Eller en medicinsk på plats??
Upplevelsen sitter på min näthinna och jag kan inte prata med någon om det då ingen varit med och kan förstå.
Fler som varit tvungen att göra abort hemma och varit helt själv??
Eller någon som har tankar kring mitt fall?