Irriterade armhålor av deodorant!
Har använt samma milda antiperspirant i många år, säkert mer än 6-7 år och det har funkat bra. Sen böt jag till Eucerin Sensitive nånting från Apoteket för 6 veckor sen som bara är en deo och skulle vara så bra så för allergiker osv. Och den har väl funkat bra förutom att jag har varit lite våt under armen och luktat litegrann efter en hel dag om jag typ har stoppat näsan i armhålan.
Nu till mina problem. När jag tar på mig min gamla antiperspirant så kliar den enormt mycket och jag får tvätta bort den och det gjorde den inte för 6 veckor sen. Varför? Jag var ju inte allergisk mot den innan jag började med Eucerin?
Den andra saken är att jag tror men inte är helt säker på att armhålorna har blivit lite missfärgade den sista månaden, lite brunsvarta så där, som jag har läst kan bero på deodoranten man använder. Maken ser ingen skillnad säger han men jag har sett mina armålor varje dag i många år och tycker att dom ser mörkare ut plötsligt.
Så här står det om Eucerin på apoteket: Deodorant för känslig hud som inte innehåller färgämnen, konserveringsmedel, alkohol eller parfym. Skyddar mot lukt i 24 timmar. Passar specielltmycket känslig hud. Även lämplig för hudeksem under armarna och personer med atopiska eksem.Kliniskt godkänd för personer med atopisk dermatit och eksem.
Det låter ju bra men jag vill inte använda den om jag får fula armhålor?! Någon som vet mer om mina konstiga frågor?