• Mashenjka

Abort?

Jag dör. Verkar som om vi är gravida med barn nr 4 trots preventivmedel och att vi är en bit över 40. Jag vet att det känns konstigt att jag lägger tråden här men jag vill gärna ha er hjälp. Min syster och hennes man kämpar med IVF och har försökt i många år nu. Vi hade också svårigheter med nr 1 som tog över tre år att få till. Nu är vi gravida igen och jag vill inget hellre än att det inte är sant. Hur kunde detta hända? Hur berättar jag? Det gör så ont i hela kroppen för det känns så fel och så orättvist. Jag är ganska säker på att vi kommer att välja att göra en abort för det är omöjligt för mig att ens glädja mig när jag vet hur mycket syrran lider. Är jag helt galen om jag tiger om detta? Vill gärna dela allt med henne men nu känns det som om allt är bara svart och hemskt.

• Svar på tråden Abort?
  • Hoppentoss

Varför berätta till din syster om ni ändå gör abort? behöver du stöd vänd dig till någon annan du litar på.

• Mashenjka

Tack, det tänker jag verkligen inte göra. Känns som om jag börja hata den egna kroppen.

• Mashenjka

Dessutom så vet inte min sambo än. Och hur förklarar jag för honom... Fan...

Svar på tråden Abort?