• Kaxsen

Om Ni har testat LCHF, HUR mycket har Ni gått ner och håller Ni den vikten?

Jag har börjat med LCHF för 9 dagar sedan och jag tycker det verkar hur bra som helst! Har en ny blogg som jag skriver ner div. och skulle vilja höra era upplevelser och intryck av att äta LCHF. Funkar det, och håller ni vikten?

Kram!

• Svar på tråden Om Ni har testat LCHF, HUR mycket har Ni gått ner och håller Ni den vikten?
  • stjierna

Jag har hittills gått ner 10 kg med lchf, har ca 15 kg kvar.
    Jag firtsätter äta det i första hand för alla hälsovinster, sen skadar det ju inte att det är god mat. Utbildar mig till kostrådgivare för lågkolhydratskost, och efter att ha lärt mig det jag hittills läst så kommer jag aldrig igen gå över till en kolhtdratsrik kost. :)

• stjierna

Jag började 1a mars förra året, så snart ett år. Det tog 6,5 månad innan första kilot ville släppa, men sen har det fortsatt försvinna även om jag äter 20-30 gr kh/dag, äter choklad eller efterrätter (lchf såklart) :)

Jag motionerar regelbundet när det inte är snö/is och hundra minus ute ;) promenader o löpning utomhus, men har haft uppehåll sen slutet november nu :)

• Kaxsen

Bra! Blir extra taggad när jag hör att det funkar! Själv har jag 25kg jag ska bli av med, så jag har det jag gör! Flört

Tack för ditt svar och lycka till i fortsättningen!

Kram!  

• Liniis

Detta är en tråd är för mig. Jag är överviktig och har en del grav kilon kvar. Jag st testat allt... Men inget funkar !! Så tänkte köra lchf nu, och behöver tips råd, pushning och idéer. Får jag sällskapa er här ?:)

• Kaxsen

Absolut! Skrattande Välkommen! Du får gärna följa min blogg, där jag kommer att lägga upp recept mm. Lycka till!

• Liniis

Det ska jag verkligen göra :)
    Hur är det i början, med humör, sug, drömmar om godis etc ?;)

• marmelad

Jag började med lchf i april förra året, och på 2 månader hade jag gått ner 9 kilo. (Hade 20 kilo att bli av med)
    Sen blev jag gravid och började att äta "normalt" igen.

Nu står jag på samma vikt igen som jag gjorde när jag började med lchf förra året, och i måndags började jag med lchf igen. Har fortfarande 20 kilo som jag vill gå ner

• Pagge

Gick ned väldigt mkt på kort tid. Tyvärr gav det bakslag i form av kolhydratsbrist, kroppen sa ifrån och det kunde hända att jag fick träningsvärk/småkramper mitt under träningen. Så ta det lugnt och ät lite kolhydrater ibland om du tränar.

Svar på tråden Om Ni har testat LCHF, HUR mycket har Ni gått ner och håller Ni den vikten?