• Neko

Vad tycker ni om tarmen på räkorna? :-(

Jag tycker om räkor men tycker att det är väldigt äckligt att äta tarmen på räkan, så jag brukar "rensa dem en gång till" även om jag köper färdigskalade för att få bort den. Tycker att det ser hemskt osmakligt ut när man ser en mörk sträng där under, äta bajs liksom =S

Vad tycker ni om det? Bryr ni er inte alls? Eller tycker ni också att det är lite obehagligt? Tar ni bort dem? Eller undviker ni att äta räkor pga det?

• Svar på tråden Vad tycker ni om tarmen på räkorna? :-(
  • Neko

Skönt att ni gör samma! =) Min kille tyckte jag var skum som envisades med det men då är jag inte ensam! =D Men när jag har varit på lite dyrare restaurang och beställt in tex en förrätt med räkor så är de inte borttagna...det kan ju inte vara meningen att man ska rensa själv där.. ?

• Clara22

Äter inte räkor, för äckligt med tarmen :P Vill inte ta i den heller. Dock äter jag skagenröra, för då ser man inte tarmen X) Ologisk jag vet..

• Kinya

Jag struntar i att den är där. Orka bry sig när det inte är farlig och inte smakar något. På kräftor tar jag bort den för då är den ju betydligt större.

• Grehnskan

Visst är det äckligt! Tar alltid bort den själv men tyvärr är den ju alltid kvar på restauranger????????

• EJCJ

Vettiga västkustbor tenderar att äta räkan som den är. Stockholmare och annat löst folk pillar bort.

Svar på tråden Vad tycker ni om tarmen på räkorna? :-(