• snuttan1

Jag måste få veta hur eran ....

Livmoder känns/kändes tidigt i graviditeten ?
    Misstänker att jag kan vara gravid och ska testa mig till helgen !!

Fick barn för lite mer än 9 år sedan som 18 åring och minns inget hur saker ska kännas  !!
    Lever med samma man sedan dess och vi har försökt kanske inte helhjärtat i 7 år utan lyckat försök antingen har det inte tagit lr så har det slutat i missfall !!

Nu mina vänner är det kanske 6 veckor sedan första dagen av senaste mensen och jag har en cykel på 30 dagar som vanligast ? tror jag annars kan det bli 40 dagar ?? men har hållit sig på ca 30 dagar i flera månader nu !!

Vet INTE om jag har ägglossning jämt ?

Iaf så har jag haft 2 veckor med sjuk trötthet så att jag praktiskt taget somnat ståendes och har mått illa haft en brännande känsla i halsen som om att det ligger galla där ? 
    Och det stramar som attan i livmodern + mens verk ? 
    på just nu spänner det som tusan alldeles vid hårkanten på mulvan vad tror ni 

Hur kändes er livmoder tidigt i graviditeten ???

• Svar på tråden Jag måste få veta hur eran ....
  • Emzzannn

Jag tror också jag är gravid... Känner man redan från början att de blir "hårt" .. Är nämligen lika mjuk på livmodern som innan jag hade ÄL sist. Kan man känna att de blir hård redan om man är i 2-3 veckan?

• snuttan1
    Emzzannn skrev 2013-01-15 23:33:34 följande:
    Jag tror också jag är gravid... Känner man redan från början att de blir "hårt" .. Är nämligen lika mjuk på livmodern som innan jag hade ÄL sist. Kan man känna att de blir hård redan om man är i 2-3 veckan?
    Nej själva magen blir inte hård så tidigt eftersom livmodern ligger gömd i bäckenet !!
    om det är hårt kan det vara svälda tarmar !!

nått sånt känner inte jag utan som sakt en tryckande känsla bara !! 
  • Emzzannn
    snuttan1 skrev 2013-01-15 23:40:50 följande:
    Nej själva magen blir inte hård så tidigt eftersom livmodern ligger gömd i bäckenet !!

om det är hårt kan det vara svälda tarmar !!

nått sånt känner inte jag utan som sakt en tryckande känsla bara !! 

Okej för jag har en molande känsla, sjukt ont på "vulvan" och mycket uppstöttningar. Och kan sova hela tiden så trött jag är.. Är inte hård så därför jag undra om de är något man brukar känna
  • snuttan1
    Emzzannn skrev 2013-01-15 23:44:10 följande:

Okej för jag har en molande känsla, sjukt ont på "vulvan" och mycket uppstöttningar. Och kan sova hela tiden så trött jag är.. Är inte hård så därför jag undra om de är något man brukar känna
     Okej jag har som en brännande kännsla i kallsengommen mest hela tiden och sååå väldigt trött !!
    ja det skulle vara kul å få veta om det tagit sig igen och att man då får gå klart en till gradivitet :) skulle vara otroligt underbart !

men har inga förhoppningar alls !! 
  • StarStruck

jag kände inte så mycket alls faktiskt varken med dottern eller nu, men nu är jag ju bara i v 4 än så länge

• snuttan1

Okej ja jag har noll aning om jag är gravid och om jag är det vilken vecka lr vad det är jag känner ??
    Har en miljon tankar glömde söga att det som typ strålar ut också mot lår och i magen !?? 

• Flickan och kråkan

Tidig graviditet ger samma symtom för mig som när jag är på gång att få mens eller är på gång med ÄL. Molvärk i tjejmagen, trötthet, irritation, flytningar, ömma bröst. Har vi gjort aktiva försök med bebisverkstad och jag känner så så hoppas jag på bebis, annars brukar det betyda något av det andra . Av livmodern känner man ju bara växtvärk, något annat kan man ju inte känna av den så att säga så tidigt.

• långstrump
    snuttan1 skrev 2013-01-15 23:28:54 följande:
    Okej, inget annat ingen tryckande kännsla ?
    Nej, utan det var som mycket mensvärk fram till igår s liade det som en kniv så man hade lust att spy (bim+3)
  • Loris

Molande värk och uppblåst, det var som ett tryck över livmodern.

• kiriaki

Det enda jag markte pa livmodern sa tidigt var att det gjorde skitont att fa orgasm :/

Svar på tråden Jag måste få veta hur eran ....