Vad är din bästa restaurang erfarenhet?
Nu har vi haft sämsta restaurang erfarenheten några dagar skriv din BÄSTA istället det är väl roligare.
Nu har vi haft sämsta restaurang erfarenheten några dagar skriv din BÄSTA istället det är väl roligare.
Sista kvällen när jag å min man va i London:) Hitta ett mysigt ställe med underbart kött:) ja all mat va fantastisk orkade ingen efterrätt blev såå mätt:) Trevlig service också:) skulle inte gå dit med barnen då det va litet å mysigt. Kom på en till. Vi bodde nära hyde park och promenerade en kväll å leta efter ett ställe å Äta på hitta en hamburger restaurang lr så. Gick in fick bra service och servitrisen frågade om vi vart där innan å förklarade deras upplägg. Beställde varsin hamburgare den minsta de hade ingick inget mer så beställde en korg med pommes och dipp. HambergarnA var stora å fina inga frysts tråkigt utan välgjorda goda:) Pommesen som vi beställde en liten korg av kom å det var lagom för två stora helt underbara:) Dippen va inte flottig. Vi gick dit en gång till Efter detta:) helt fantastisk mat inte fått sån mat någonstans efter det:) Åker jag till London igen ska jag leta upp den restaurangen:)
få som har bra restaurang erfarenheter tydligen
Som jag skrev i den andra tråden - Michelangelo på Västrerlånggatan Gamla Stan - toppen!
Sjömagasinet - toppen!
Red Lion i Göteborg - en mysig pub vid Mariaplan supergod mat och bra service trots att vi var många behövde ingen vänta på sin mat.
Min bästa restaurangerfarenhet borde vara ett ställe i Reykjavik som heter Lækjarbrekka. Hummersoppa, färsk lax och chokladefterrätt. Dyrt blev det men det var ju ändå vår bröllopsresa! Ett annat ställe för den som vill slå på stort är Hoks herrgård där vi hade bröllopsfesten.
Vi fick ett presentkort (typ smartbox fast ett annat märke, minns inte vilket) på ett restaurangbesök. Vi gillar vin, så vi valde ett ställe som sa sig välja vinerna först och sedan laga mat utefter vinet de valt. Vi åt fyrarätters, men fick några extra smårätter. Vilket mysigt ställe! Vilken mat! Och vilka viner! Allt kändes genomtänkt och lyxigt Var senare på Grand och testade deras avsmakningsmeny (som var väldigt mycke dyrare). De hade använt sig utav flera av de viner som vi fick på den första restaurangen, men hade i vårt tycke inte alls lyckats lika bra med matmatchningen. GQ heter restaurangen och ligger i Stockholm på Östermalm. Rekommenderas varmt!
Avsmakningsmeny på Lyx står högst på min lista och väldigt tajt inpå ligger avsmakningsmeny på F-12. Både mat och service var fantastisk.
Kom på en till, avsmakningsmeny (ja, jag gillar att äta lite av mycket) på Maze i Prag. Gordon Ramseys ställe.
min favorestaurang i gbg är FAMILJEN fan vilken god råbiff..
pontus192, gillar du råbiff ska du testa Betty helt klart. De har en råbiff som ser ut som en hacke-sörja av kött, så får du en röra på sidan om att blanda med köttet. Låter och ser ut som ??, men smakar så jvla bra!! De har tagit inspiration från ett ställe i Nice.
Mina bästa:
Restaurangen TM: flera år sen, jag var oerfaren och blev fruktansvärt överraskad av maten och servicen.
Brasserie Lipp: lyxrestaurang i Geneve. Otroligt och fantastiskt.
Tyvärr nedlagda "Yvonnes" i Norberg. Jag kan inte beskriva hur bra mat och hur underbart härlig stämning det var. Jag har haft mina bästa julmiddagar NÅGONSIN där - till exempel. En gång fick vi fisk som var så god att jag stönade. Hur kan man lägga ner en sådan restaurang?? När jag bodde i Fagersta och min dåvarande pojkvän kom dit varje helg för att träffa mig så åkte vi alltid till Norberg för att gå på Yvonnes. I Sthlm (dit vi senare flyttade) hade detta ställe gått med sådan vinst att de hade kunnat pensionerat sig vid 50. Jag tipsade en Sthlmskollega om Yvonnes och hon tog sin familj från Sthlm till Norberg regelbundet efter det. Så bra var det...
Jonoe i Oslo är den bästa sushirestaurangen jag varit på. Fantastiska råvaror, fantastisk service och atmosfär. Mm, deras hälleflundrafett, valsashimi, råa räkor... Allt är helt fantastisk. Smörfisken också. Och tonfisken... Ljusrosa istället för den lilaaktiga färg en är van vid. Smälter i munnen. Var på en bra hamburgerestaurang i Barcelona en gång med, kommer inte ihåg vad den hette. Ett litet hak bara, men fantastisk mat! Lagade allting från grunden. Tic tac eller nått hette den kanske.