• mammatill10a

Kramp/hugg?

Har under denna veckan känt av kramper och som hugg på sidorna av magen från typ äggstockarna och upp till ca navelhöjd, ibland gör det riktigt ont och kan hålla i sig ett bra tag. Har även riktigt ont i ryggen från svanken och neråt är i vecka 15. Någon som vet va detta är? Var på ul i v 13 och allt såg normalt ut. Tacksam för svar.

• Svar på tråden Kramp/hugg?
  • Pluttan

Vet inte om det kan vara detta. Men under min graviditet så hade jag liknande. Då sa min bm att det var livmodern som växer. Precis som en typ av växtvärk. Men kolla med din bm. Tänkte bara att det kunde va det eftersom du bara är i vecka 15. Jag menar livmodern ska riktigt tänkas ut i takt med att barnet i magen växer. Och är du förstå gångs gravid så är det mer troligt eftersom du aldrig värt "uttänkt" förut. Men som sagt kolla med din bm. Hon vet ju mer.

~pojke 2000 flicka 2012~♡
  • vincere

Hej :) Jag är i vecka 22, och har i stort sett hela graviditeten haft mycket växtvärk och som du beskriver "hugg i äggstockarna", det är ligamenten som sträcks ut om du tex suttit en stund och reser dig upp, eller gör andra hastiga rörelser. Ingenting farligt men inte alls skönt ! 

Svar på tråden Kramp/hugg?