• Äldre 16 Jan 08:25
    2279 visningar
    1 svar
    1
    2279

    Nu vet jag det - men vad tycker jag?

    Jag 22år och min fästman 25år har gått på en sk första utredning. Detta pga att vi inte lyckats bli gravida sen maj 2011. Alltså närmre 2 år nu.

    Vi har inte tagit några ägglossningstest osv varje månad utan helt enkelt bara haft sex när vi velat utan press. Det utan framgång. Så i november var vi på en första besök på kvinnohälsan. Jag har helt normala värden och är "normal" tyckte hon dock så trodde hon sig se en polyp i min livmoder.

    Vi bokade ett nytt möte för koll om det verkligen var en polyp. Min tid var direkt när min mens hade så gott som slutat för att se på bästa sätt. Mycket riktigt fanns den där "bollen" där och hon sprutade upp saltlösning.

    Jag fick bekräftat att det är en polyp och måste opereras bort. Den var 17mm vilket ju är ganska stort. Nu står jag i operationskö vilket är aktuellt inom nån/några månader.

    Jag vet inte vad jag tycker, jag är ganska mållös. Någon som har några erfarenheter att dela med sig av? Gav det framgång eller något annat positivt/negativt?

  • Svar på tråden Nu vet jag det - men vad tycker jag?
  • Äldre 12 Jun 10:22
    #1

    Hej, hur har det gått för dig? Har du opererat bort polypen? Jag väntar själv på en tid för en sån operation. Segt att vänta när man bara vill ha det överstökat så att det är ur världen och fokus på att skaffa barn kan börja igen.

Svar på tråden Nu vet jag det - men vad tycker jag?