Du måste logga in för att svara i en tråd.

• JenniePennie

Vårdadministrativa programmet Umeå

Någon som läser detta på distans och vet hur ofta det är träffar på orten ?

Umeå känns väldigt långt bort, men tydligen det enda ställe som erbjuder utbildningen kommande termin + via distans.  

• Svar på tråden Vårdadministrativa programmet Umeå
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

www.umu.se/utbildning/program-kurser/program/

Programmet ges i huvudsak via Internet, och utbildningen är ett tvåårigt program på heltid. Det medför att studierna i stor utsträckning kan bedrivas på hemorten i samarbete med lärcentrum. Vid ett par tillfällen, i samband med laborativa inslag, samlas studenterna i Umeå.

Så inte särskilt ofta verkar det som.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • ekis85

jag har varit i kontakt med dem eftersom jag hade tänkt läsa under tiden som jag jobbar
    på mitt vanliga jobb och de sa att man har ca 2 träffar på de två åren.
    Jag bor nere i skåne så det är en bra bit att åka men är det "bara" 2 ggr så borde
    det ju fungera.
    Hittar ingen annan utbildning inom detta området som är på distans.
    /annika       

Amanda 2009 <3 Algot 2012 <3
  • floppan2008

Skulle inte rekommendera någon att läsa till va. Är på 4:e terminen och inne på praktik nr 3 Lia alltså. Va är ett slitit stressigt jobb med extremt dålig lön. Läser inte på distans men yrket är ju inte som man trodde.

• Vimely

Hej!

Jag läser just nu till vårdadministratör, dock inte på distans. Enligt mig är det en jätterolig utbildning med många utmaningar, man kan ju ha så många olika arbetsuppgifter! Det enda negativa är den dåliga lönen... Tungan ute 

• Aurora1979

Tycker att yrket i sig verkar passa mig som handen i handsken men känner mig lite orolig för det där med lönen. 
    Har bestämt mig för att läsa något i höst, helst på distans. Men vågar jag hoppa på en utbildning med så dålig löneutveckling? 

Utb. i Umeå, är det bara praktik sista terminen? Finns det några fd studenter som studerat till VA på distans som kan berätta mer?

Svar på tråden Vårdadministrativa programmet Umeå