• LitenIsa

Är detta en skaljacka? (reima) Eller förslag på andra bra skalplagg till 5åring.

Har tidigare bara använt pop skalkläder men tänkte testa något nytt iår då älsta dottern behöver nya kläder. har använt reimas vinterkläder och varit nöjd med dem och såg att dem nu rear lite plagg. Men är denna jacka som en skaljacka?

http://www.reimashop.se/Kategorier/Outlet/Ytterplagg/Jackor/Reimatec%C2%AE-h%C3%B6st--och-v%C3%A5rjacka/Reimatec%C2%AE-h%C3%B6st--och-v%C3%A5rjacka-Breeze/p/521115-307

TYcker även att pop kläder är lite för "bylsiga". Dottern är tunn och skulle behöva skalkläder som sitter lite mer tight på kroppen. gar gärna emot andra förslag ifall ni har några

Dottern är 5 år och vägrar ha "killkläder" så det måste finnas i rosa lila eller annan "tjejfärg"... 

• Svar på tråden Är detta en skaljacka? (reima) Eller förslag på andra bra skalplagg till 5åring.
  • Whitetrash86

hehe.. ja kanske det =) tyckte det såg ut som det iaf.

Men det står ju under egenskaper att det finns en avtagbar fleecejacka i denna. Så då måste det väl vara en skaljacka då... 

• LitenIsa

Ja det står det ju faktiskt. Måste nästan vara någon form av skaljacka då. Får se om hon godkänner färgen när hon kommer hem från dagis.

• Indianica

Denna köpte vi och det är ju en likadan jacka i material och det är ingen softshell: www.reimashop.se/Kategorier/Outlet/Ytterplagg/Jackor/Reimatec%C2%AE-jacka/Reimatec%C2%AE-h%C3%B6st--och-v%C3%A5rjacka-Heptagon/p/521134B-279?ref=productpage-1

Nu har vi inte hunnit använda den, men den är verkligen tunn och smidig i materialet (liksom lite prassligare och inte lika stel som POPS) och passformen är lite insvängd. Jag är nöjd, vi köpte till en fleece och fäste och den känns ändå inte alls klumpig, jag håller med att att POPs skaljacka känns otymplig.

• Indianica
    Whitetrash86 skrev 2013-01-16 11:42:20 följande:
    hehe.. ja kanske det =) tyckte det såg ut som det iaf.

Men det står ju under egenskaper att det finns en avtagbar fleecejacka i denna. Så då måste det väl vara en skaljacka då... 
    Vill bara skriva att fleecejackan som man fäster köper man separat, det finns både tunn och lurvig fleece att välja på eller vanligt "dunliknande" foder. Så fodret medföljer inte....
  • LitenIsa

Vi slog till på en sådan. Tror att det blir bra.

Att fodret inte medföljer hängde jag med på  

• LitenIsa

Och här har vi resultatet. Kanonfin och mycket bättre passform på min dotter än pop. (och dessutom riktigt snygg färg). Hoppas nu dem motsvarar förväntningarna och håller vätan ute. Men det bör dem göra.

• Rainbow Dash

Oj, fin. Hur är den i storlek? Dottern har en från POP aw 12 i st 116 som sitter bra, vilken storlek ska jag ta på Reima? 116? 122?

• LitenIsa
    Rainbow Dash skrev 2013-01-24 09:48:07 följande:
    Oj, fin. Hur är den i storlek? Dottern har en från POP aw 12 i st 116 som sitter bra, vilken storlek ska jag ta på Reima? 116? 122?

Dem är nog rätt normala i stl. Elivia har 110/116 i vanliga kläder och detta är stl 116. Dem är inte lika pulsiga som pop (i alla fall inte denna modell). Om du vill kan jag ta lite mått på jackan sen så kan du jämföra med din pop.
  • LitenIsa

Nu ska vi se
    Innearm = 34cm
    Från axeln och ner på framsidan = 48cm

Finns ju så man kan spänna åt både vid händerna och i midjan. Hoppas det var till lite hjälp.  

• Indianica
    LitenIsa skrev 2013-01-23 12:52:19 följande:
    Och här har vi resultatet. Kanonfin och mycket bättre passform på min dotter än pop. (och dessutom riktigt snygg färg). Hoppas nu dem motsvarar förväntningarna och håller vätan ute. Men det bör dem göra.

Den ser mycket fin ut på faktiskt, betydligt finare än på bilden på deras webbshopp tycker jag. Den sitter väldigt snyggt
Svar på tråden Är detta en skaljacka? (reima) Eller förslag på andra bra skalplagg till 5åring.