• Liisen

Ixia, Rhodos någon?

Någon som varit på Rhodos, Ixia. Ska dit i slutet av man med familjen, kul att höra om någon varit där och vad ni tyckte. Strand/utbud/avstånd mm
    =)

• Svar på tråden Ixia, Rhodos någon?
  • Liten1108

Ja för något år sen, blåsigt vindsurfarnas paradis kallas det för. Men varmt och skönt i juni tror jag vi var där. Bodde precis vid stranden havsutsikt men vi var nästan inte på stranden pga blåsten. Akta er för påhoppare från några som säljer resor/hotellveckor de var riktigt jobbiga. Vi hade halvpension och åt ute ibland helt ok. Tog bussen in till Rhodos stad och gick i gamla delen jättemysigt.

• JPT

Jag har varit där, men det var många år sen så det har säkert ändrats. Stranden var inget att hänga i julgranen, stenigt och väldigt blåsigt. Hur som helst, jag föredrar poolen ändå så mig gjorde det inget.  

Fanns många restauranger i närheten som var helt okej men det går ju alltid att ta bussen in till Rhodos Stad (eller det gjorde det då i alla fall). Kan ju vara kul någon gång Glad 

• Lotten 66

Var i Ixia med min dotter för snart 3 år sen. Hon var då 17 år och både jag och hon var nöjda med valet.
    Visst var det blåsigt men den veckan vi var där hade vi mellan 35-42 grader så det var bara skönt.
    Eftersom jag inte är så förtjust i sandstränder så var detta perfekt. Runda fina stenar på land men fin sand en liten bit ut. Det var inte långgrunt så man får ha lite koll om man har små barn.
    Det fanns gott om restauranger med helt ok mat. En dag åkte vi in till gamla stan i Rhodos stad. Kommer inte ihåg hur långt det var men inte jättelångt, vi åkte taxi dit och buss hem. Lite lurigt med bussen för det står inte med bokstäver vid hållplatserna utan bara tecken.
    Gamla stan var supermysigt med alla små gränder och massa fik, restauranger, barer och små butiker.
    Det enda negativa och tråkiga är de höga priserna på mat...var likadant på Kreta så det kanske gäller i hela Grekland. Mycket dyrt att leva :(

• Liisen

Har förstått att det blåser en del i Ixia, men är det överkomligt eller är det storm? Kan tänka mig att det är lite skönt om det blåser annars...

• Liten1108

Tyckte det var mest på stranden om jag inte minns fel. Och det var antagligen överkomligt för det är inget som vi har pratat om efter typ usch dit åker vi inte tillbaka för det blåser så. Satt en del på balkongen mot havet på em och det kanske man inte gjort i allt för mycket blåst?

Svar på tråden Ixia, Rhodos någon?