Berätta för 2 kollegor FÖRE chefen??
Jag är gravid med andra barnet i v.8. Syns inget ännu och har bara mått lite illa men det har jag kunnat skylla på min magkatarr som jag brukar ha problem med. Vill egentligen vänta tills efter KUB-UL i v.12-13 med att berätta det för någon alls (inte ens närmsta familjen vet, förutom min sambo då såklart och min syster som jag står väldigt nära) eftersom jag först vill se att det finns en levande frisk bebis i min mage innan jag får gratulationer osv..
Saken är den att jag har fått inskrivning på MVC på måndag, sen måste jag ta blodprov inför KUB i början av februari och så är det då KUB-UL i mitten av februari. Och jag har redan varit borta MYCKET på vårdcentalen, i höst/vinter eftersom jag har utretts för en del mystiska symptom. Har även varit hos tandläkaren, gynekologen ja allt möjligt.. Det finns verkligen inget mer jag kan "hitta på" som kommer låta trovärdigt.
Jag skulle därför behöva berätta för två av mina närmsta kollegor för att kunna reda ut detta tills efter UL. Hon på lönekontoret samt hon som brukar täcka upp för mig när jag är borta. Vill verkligen inte berätta för chefen förrän jag vet att allt är OK med fröet i magen!
Är det OK att göra så tycker ni? Ska självklart be dem att inte berätta för någon annan och jag hoppas att de kan hålla det!
Tacksam för råd angående detta!