Min syster sårar med alla medel
Hej,
jag startar denna tråd med att berätta om varför jag startade denna tråd.
Jag växte upp tillsammans med min syster, där jag är den yngre versionen, och tyvärr vart jag den som blev favoriserad av vår mor. Det var bara vi 3 i familjen då ingen faders roll fanns i våra liv.
Pga av detta så har min systers agg gentemot mig aldrig upphört, inte ens när vi vart vuxna. Alltid så har hon kommit med spydiga kommentarer och nerklankande ord.
Enligt henne är jag den mest egoistiska maschosisten som går i ett par skor. Riktigt tråkigt då jag sagt till henne att jag kan inte rå för vad min mamma gjort och att jag vill att vi ska ha en varm & omtänksam relation.
Med åren har honeskalerat och när jag skilde mig från min ex-man så vem hade inte kvar relationen med honom, jo hon... Jag försökte berätta att snälla, det känns fel att du umgås med honom och hans nya flickvän men det sket hon i med förklaringen att - hon får umgås med vem hon än vill och att hon inte är ovän med honom.
Vid ett tillfälle ringde hennes sambo till mig och frågade om jag kunde vara barnvakt till deras barn för att dom skulle ha en romantisk resa i Köpenhamn... -Åh ja självklart sa jag. Det behöver ni så åk ni bara=)
Dagen D kom och när jag öppnade min dörr så rusade mina underbara syskonbarn in och tjöt av lycka och efter kommer (hör & häpna) min svåger OCH.. MIN EX-MAN??!!!
Ursäkta men vad gör DU här, frågade jag.
-Vi ska till Danmark, svarade han som om ingenting var konstigt.- Ursäkta, sa jag och tittade på svågern som skämdes som en hund och tittade ner i golvet.... -Vart är min syster? frågade jag hårt . -Nä vi släppte av hennes hemma hos min tjej, svarade min ex-man!!!
Eftersom jag vägrade låta barnen påverkas så svalde jag ilskan och besvikelsen och hade barnen hela helgen.
I den här stilen har det fortsatt- dom umgicks i alla år och för snart 3 år sedan räckte det för mig då hon firade dottern hemma hos honom istället för hos mig. ( jo jag HADE inte hört av mig om vilken dag, men hade tidigare sagt till henne att helgerna är "paxade" när något av barnen fyllt år. Sa oxå förlåt för att jag ej har ringt men det har varit så mycket men snälla fira INTE hos ex mannen utan jag vill att vi firar tillsammans)
Hon struntade fullständigt i detta så efter det var jag så arg att jag aldrig mer ville se henne....
Idag är jag ledsen över att vi inte har en relation men jag kan inte ha en syster som prioriterar umgänget med min ex make och tydligt känner att blod INTE är tjockare än vatten....