• BebbansMammor

    Insemination; har det känts annorlunda de ggr ni blivit gravida?

    Hej, har en fråga till er som inseminerat ett flertal ggr;

    Vi har gjort IUI 4 ggr sammanlagt, blev gravida en av ggrna. Har ännu inte haft BIM den här senaste ggen. Alla de 3 tidigare ggrna har jag känt av livmodern; spänningar, kramper, "mensvärk"  etc. 

    Den här ggen känner jag ingenting. Känns inte att jag gjort en IUI ens.  

    Lite märkligt måste jag säga. Vet inte om jag bara ska anta att jag inte är gravid öht (BIM om 2 v, så mkt tidigt ännu).  

    Har ni andra känt av livmodern efter insemination oavsett om ni blivit gravida eller inte? Lite nyfiken på andras erfarenheter. (Och vill så klart själv försöka räkna ut sannolikheten så här några v innan BIM, *s*). 

     

  • Svar på tråden Insemination; har det känts annorlunda de ggr ni blivit gravida?
  • BebbansMammor

    ...för er 245 st som varit inne och läst tråden kan jag meddela; jag är gravid. Så tydligen behöver det inte kännas ngt alls. Lycka till alla andra där ute! Hjärta

  • BebbansMammor

    Tack!
    Ja, verkar som man helt enkelt bara måste stå ut med att vänta och se om det blev nåt. Men... de ggr jag inte blivt gravid (varannan gg) har faktiskt alla symtom upphört efter ca 1 v. Så jag antar att det varit symtom på själva inseminationen. Och den här ggen blev jag faktiskt illamående, kände av livmodern etc men mkt senare än vad jag gjorde förra ggen jag blev gravid. 

    Nu är det bara att vänta och se om den lilla filuren tänker stanna kvar och göra entré! Skrattande 

Svar på tråden Insemination; har det känts annorlunda de ggr ni blivit gravida?