• Anonym (Ledsen)

Konstigt beteende

Hej! Jag är en kvinna vars sambo lämnade mig i oktober. Detta skedde helt plötsligt när han satt vid köksbordet och sa att han inte älskade mig längre. Det fanns naturligtvis ingen annan ( vilket visat sig vara en ren lögn). Han flyttade ut några veckor senare. Tiden från oktober har för mig varit en mardröm. Det räckte inte att han lämnade mig han har sedan dess behandlat mig så illa och jag känner inte alls igen honom. Jag hade ett samtal med honom på nyårsdag och under samtalets gång försökte jag prata med honom om hur han betett sig mot mig. Det konstiga är att han förnekar både saker han sagt och han gjort. Jag kan inte riktigt förklara hur konstigt det hela är men jag upplever honom som väldigt förvirrad och mycket, mycket arg på mig. Jag förstår ingenting och hans beteende har verkligen förstört mig. Jag förstår inte hur en person kan bli så grym mot någon som alltid velat hans bästa. Min fråga är hur en människa kan bli så konstig, hjärtlös och förvirrad så man inte riktigt förstår vad man gör/ gjort?

• Svar på tråden Konstigt beteende
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Självklart har du ett behov av att förstå så mycket som möjligt av vad som hände med er relation och varför han förändrats så mycket. Det verkar dock tveksamt att han kan hjälpa dig med det. Om han är förvirrad och arg på dig så är det inte säkert att han själv kan ge en bra förklaring till det som hänt. Det kan handla om hans karaktär och personlighet och hur han hanterar känsliga situationer och kriser. Kanske måste han ta ut detta stora avstånd till dig för att orka separera när han bestämt sig för det. Han verkar inte heller ha sagt någonting innan, vilket tyder på att han har en undvikande läggning. Om du funderar över hur han varit tidigare så kanske du känner igen vissa drag hos honom men mer förstärkta nu. Försök tänka att detta kan handla mycket om honom och hur han hanterar svårigheter. Anklaga dig inte så mycket själv utan försök gå vidare och skapa dig bättre förutsättningar i ditt liv.

Hälsningar

Gerd

Svar på tråden Konstigt beteende