Halsfluss för TREDJE gången på mindre än 2 månader...
Ja, ni läste rätt! I december månad fick jag halsfluss (värk i halsen, svullna halsmandlar fulla av vita prickar, osv...) och fick Avepenin för det. Kom tillbaka ca 1-2 dagar efter avslutad kur på 10 dagar, och fick ta ett snabbtest till på VC. Hämtade ut Avepenin igen (lika "svagt" som förra gången) och åt i 10 dagar till. Avslutade den kuren i söndags. Idag vaknade jag med lite feberkänslor och kikade i halsen; fullt av vita prickar IGEN!
Jag har inte ont i halsen eller så, än, men hur är det möjligt att det kommer tillbaka så på mig hela tiden?! Jag ringde VC men de tyckte att jag ska avvakta tills det blir värre, att jag helst ska se att det försvinner av sig själv... Jag frågade att om det blev värre, får jag starkade/"bredare" penicillin då? Men hennes svar var nej. Är inte det sjukt dåligt eller?! Nu har även fler i min familj börjat bli smittade, och jag får ingenting mot det! Värdelöst...
Någon som varit med om samma sak? Varför har jag inte ont i halsen än när det är fullt av vita prickar? Jag vet att det kan vara ett virus också, men då jag inte är förkyld eller hostar antar jag att det är bakterien halsfluss igen. Vad ska jag göra? Någon som vet? DESPERAT!