• Vimsan77

Mjölkproteinkänslig??

Min tös har kräkts sen hon föddes, mer eller mindre. Jag har periodvis själv tagit bort mjölkprodukter men det är svårt att dra slutsatser. Nu är hon 4 mån. Jag märker att hon är hungrigare så har börjat smått med potatis. Och även försökt med ersättning, nan. Men hon tar ej flaska så blir bara ngn klunk. Det jag tänkt på nu är att ibland kräks hon upp bara mjölk. Men ibland ngt som ser ur som keso i slemmig massa. Är detta normalt eller tecken på känslighet?

• Svar på tråden Mjölkproteinkänslig??
  • Höghus

Det kan vara reflux. Magmunnen är inte riktigt "färdigutveckad". Två av mina barn har haft det och det växer bort. Brukar gå över runt halvåret. Att ge lite fast föda som du gör brukar också hjälpa eftersom det inte stöts upp lika lätt.

• Höghus

Jag är ingen doktor men mjölk som varit nere i magen en stund och hunnit bearbetas av magsyra mm brukar ju se ut så...

• Vimsan77

Ja jag hade för mig det. Men ngt med slem ringer bak i huvudet när jag tänker på allergi också ,,,

• Vimsan77

Sen är hon svårlagd. Stönar, krystar, gnäller o börjar alltid gråta. Även krångel vid amning ibland.

• LitenIsa

Tveksamt om det låter som mjölkallegi.

Vår dotter fick sin allergi konstaterad vid 5 mån ålder. Hon brukade kaskadkräkas, få exem och gick inte upp i vikt som hon skulle, hade väldiga magsmärtor och sov i princip aldrig.

Storasyster var ett kräkbarn och spydde mkt utan att ha allergi.    Så jag tror inte du behöver oroa dig för allegi. Men som tidigare talare är inte heller jag någon doktor, bara mamma med egna erfarenheter

Svar på tråden Mjölkproteinkänslig??