• Mimosa

vad betyder det att vara porrskadad?

Vad betyder ordet ”porrskadad”? Läser man olika inlägg här på FL där män och kvinnor skriver – med inlevelse – hur de gillar allt från trekanter till ATM kan man inte göra annat än att börja undra vad som menas med ordet porrskadad. Ta ATM som, för inte så många år sedan, aldrig hade diskuterats än mindre blivit en del av somligas sexliv. Alltså ATM har gått från att vara en ”porrskadad” företeelse till att ha blivit - ännu en grej att testa hemma i villasängen.  Därmed kan man säga att övertid så har ordet ”porrskadad” luckrats upp.

Hur ska man idag – år 2013 - definiera ordet ”porrskadad”?

Hur skulle du förklara för en tonåring – som växt upp i ett samhälle där allt som behövs är att de trycker på några knapparför att hitta bilder och filmer på all tänkbar porr - ordet ”porrskadad”?

• Svar på tråden vad betyder det att vara porrskadad?
  • Anonym (Ja du)

Vet inte vad som kännetecknas för porrskadad, men skulle använda det uttrycket på min kk/älskare. Han tittar på porrfilm varje dag, behöver inte ens vara för att bli upphetsad av det utan han känner ett lugn. I början höll han på med för inövade porrmoves på mig, det fick jag lära honom att lägga av med. Han vill jämt filma när han/vi har sex, han har konsumerat så mycket porr så han erkänner själv att det inte är mycket han triggas av i filmerna längre. Är ingen expert men kallar honom porrskadad/porrmissbrukare, har jag rätt eller fel?

• Carcasonne

Blev faktiskt porrskadad en gång för länge sen. Tror jag var 13 år och vi satt några killar och fumlade svettigt med ett par nya porrtidningar och jag skar mig på ett av bladen. Det blödde ymnigt...

Därefter ser jag skeptiskt på porrmagasin, kan jag slå fast!

• Trust me

Att man tycker att kön ska vara rakade för det är mycket fräääääschare
    Att man blir alldeles till sig av 50 shades
    Att man funderar på om ens bröst är för små
    Att man gillar att titta på stora kukar även om man bara får in hälften i sig
    Att man tänker på hur man ser ut när man har sex istf att ha sex

Typ så      

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Anonym

Att man tror att alla tjejer älskar analsex, stönar så dom väcker hela grannskapet och älskar att bli sprutade i ansiktet!

• Anonym (:s)

Jag hade en kille som satte på porr när vi skulle ha sex och vände inte blicken från tvn ens en gång. Det kändes fruktansvärt kränkande, kan lova att den relationen sprack fort!

Jag skulle säga att han hade porrskadats, scenariot får tala för sig självt!

• Mimosa
    Carcasonne skrev 2013-01-16 22:34:32 följande:
    Blev faktiskt porrskadad en gång för länge sen. Tror jag var 13 år och vi satt några killar och fumlade svettigt med ett par nya porrtidningar och jag skar mig på ett av bladen. Det blödde ymnigt...

Därefter ser jag skeptiskt på porrmagasin, kan jag slå fast!

hahaha ... nästa gång någon nämner porrskadad ska jag referara till ditt svar. Skrattande
  • Mimosa
    Anonym (:s) skrev 2013-01-17 04:19:18 följande:
    Jag hade en kille som satte på porr när vi skulle ha sex och vände inte blicken från tvn ens en gång. Det kändes fruktansvärt kränkande, kan lova att den relationen sprack fort!
    Jag skulle säga att han hade porrskadats, scenariot får tala för sig självt!

En deprimerande definition av ordet porrskadad – förstår att relationen sprack

• Mimosa
    Anonym (Ja du) skrev 2013-01-16 21:04:18 följande:
    Vet inte vad som kännetecknas för porrskadad, men skulle använda det uttrycket på min kk/älskare. Han tittar på porrfilm varje dag, behöver inte ens vara för att bli upphetsad av det utan han känner ett lugn. I början höll han på med för inövade porrmoves på mig, det fick jag lära honom att lägga av med. Han vill jämt filma när han/vi har sex, han har konsumerat så mycket porr så han erkänner själv att det inte är mycket han triggas av i filmerna längre. Är ingen expert men kallar honom porrskadad/porrmissbrukare, har jag rätt eller fel?

Jag misstänker att din definition av porrskadad ligger helt rätt i tiden – någon som är avtrubbad av all porr att den inte går igång på något. Tragiskt om man tänker efter…

• Mimosa
    Trust me skrev 2013-01-16 22:42:16 följande:
    Att man tycker att kön ska vara rakade för det är mycket fräääääschare
    Att man blir alldeles till sig av 50 shades
    Att man funderar på om ens bröst är för små
    Att man gillar att titta på stora kukar även om man bara får in hälften i sig
    Att man tänker på hur man ser ut när man har sex istf att ha sex

Typ så      

typ helt rätt.
  • Mimosa
    Rikard skrev 2013-01-16 20:40:11 följande:
    Vad betyder ATM?

ass-to-mouth (ATM)
  • Mimosa
    Anonym skrev 2013-01-17 04:03:38 följande:
    Att man tror att alla tjejer älskar analsex, stönar så dom väcker hela grannskapet och älskar att bli sprutade i ansiktet!

ja...vem älskar att bli sprutad i ansiktet. tror ni man gjorde så på -  säg - vikingatiden? Leif Eriksson säger till Freja "kom hit så får jag spruta dig i ansiktet"..knappast. Vikingar var inte porrskadade. Knulla gjorde de nog utav bara fan.
  • 100kgpappa

Jag tycker så här:

Om man är beroende eller har en skev verklighetsuppfattning, då kan klassa det som porrskadad.

Att man vill prova saker man sett i porrfilm är inte samma sak som att man är skadad, utan mer inspirerad. Man är ju inte matskadad för att man provar lite nya maträtter man sett på nått matlagningsprogram (däremot om man måste käka 3-rätters varenda måltid)

Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Nyfiken gul

porrskadad är för mig när man tappar fotfästet i verkligheten och verkligen på fullaste allvar att tjejer o killar vill ha det som i dom värsta råporrfilmerna. Och tror det utan att ens blinka.  

där tjejen blir ett objekt, en handlesvara - där känslor inte efterfrågas - dom ska bara göra det som det är tänkt att göra. Man får en skev kvinnosyn där tjejen bara är ett hål 

där romantik, känslor, finesser, uppvaktning  är bortkopplat och där man på fullt allvar tror att alla tjejer går igång på två slickade fingrar hårt upptryckta i slidan så dom syns i hennes hals...  

och där man inte inser sitt eget värde oavsett man eller kvinna.  Har nu på morgonen läst åtskilliga trådar här på Fl inne i relationsforumet/sex-samlevnad där killar tappat tron på sig själv när dom tror att tjejer vill ha tatuerade vältränade hunkar typ zlatan och inte nöjer sig med en kuk som är mindre än 22 cm....  

och trådar där tjejen är en sån som faktiskt spyr galla över alla tråkmånsar och undrar om hon måste vara otrogen för att hitta en karl som vet vad en kvinna vill ha , han ska se ut som zlatan och ha en kuk  på minst 22 cm och orka ha sex nonstop  7 dagar i veckan. alla som inte uppfyller dom kraven är veklingar och tråkmånsar och osexiga....

Det är för sorgligt! 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden vad betyder det att vara porrskadad?