• Anonym (Är jag dålig?!)

Barnvagn för 18.000? Prylpanik!

Jag har panik här... Jag är i 7e månaden och har hittills skaffat barnkläder och vagnen, vagnen kostade 800kr, skitsnygg och en ganska ny modell... Sen har jag den här bekanta som är i vecka.7 och hon har skaffat en barnvagn för 18.000, köpt barnkläder för enorma summor och har rustat ett helt rum med alla barnsaker ni kan tänka er. Saker jag inte ens hört talas om som hon säger är absolut nödvändiga..

Det här har fått mig att må dåligt, hon snäser åt mig och undrar hur jag kan köpa en så billig vagn och riskera barnets säkerhet osv, hon säger det inte rätt ut men hon antyder det när hon förklarar varför hon INTE köpt en begagnad, billig vagn som JAG.

Är jag kass eller vad?! Jag har råd att köpa en dyrare barnvagn men jag förstår inte vitsen med det bara. Har kanske inte råd att köpa en för 18.000, men iaf 7.000, men jag vill inte det. Hjälp, trodde aldrig jag skulle kunna känna avundsjuka och en känsa av att inte räcka till pga en sån här sak, men det gör jag!
    Normalt?!

(Har kollat vagnen så den är fullt fungerande, ett känt märke, inga skador eller konstigheter)     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-16 21:03
    Jag har alltså bara fixat barnkläder och barnvagn hittills...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-17 22:59
    Jag vet inte var hon hittat en så dyr barnvagn, kanske en massa dyra tillbehör till den? Hur som helst, har inte direkt sett kvittot, det är hennes ord till mig... Och ja, hur har hon hunnit fixa det barnrummet? Kanske började för längesedan? Har själv inte sett rummet, det är åter igen hennes ord.

• Svar på tråden Barnvagn för 18.000? Prylpanik!
  • carro93

Du är absolut inte kass på något sätt du är bara väldigt smart! ;) Nu har du pengar över till annat :)

• Anonym

18000?. Det låter som en Buggaboo Donkey. Ser ständigt dessa vagnar ute och fattar inte varför folk lägger så mycket pengar på den. Säkert en trevlig vagen (jag har en enkel-bugga), men den går ju knappt in på bussen så bred som den är.

Men jag tycker du ska strunta i din kompis. Ditt barn kommer inte lida av att inte ha en dyr barnvagn. Det är en leksak för mamman, inte för barnet

• Petra645

en barnvagn för 18.000 kr är väl att ta i med. Det är ju sjukt!!! Jag har två barn och har aldrig köpt en helt ny vagn bara begagnade. Har funkat skit bra.. Skulle aldrig ens lägga ut 5000-8000 kr på en vagn... Aldrig!!

• lizalolly

Men nej, du är inte dålig! Stå på dig! Du behöver ju inte vara otrevlig men du kan ju säga precis vad du skriver här, det är en fullt fungerande o säker vagn (köpte också beganad vagn till första 2009 som jag fortfarande använder till andra barnet) att köpa vagn för 18000, spec när man inte har sådana pengar är ju helt onödigt. Alltså 18000... Vad är det för vagn egentligen? en värstingvagn från typ urban jungle kostar ju runt 12000. Har den typ guldfälgar på hjulen eller vad??

• Anonym

så här är det alltid när det blir dags för barn... vissa ska alltid trycka ner andra när det gäller hur mkt pengar man lägger ner på sitt barn.
    18000 för en vagn är det löjligaste jag har hört. man behöver en vagn, ja, men en bra begagnad är ju toppen!!
    har du pengar över, spar de till bebisen eller till nåt roligt ni kan göra i sommar istället.

vet många som värstinginreder ett barnrum med allt man kan tänka sig, som sedan står helt orört för att man ammar/sover i gemensamma sängen av praktiska skäl. bebisen är jättenöjd med att bara ligga på en filt o plocka med i stort sätt vadsomhelst, medans man diskar etc. blöjor byter man lite varsom helst hemma, så skötbord är inte ett måste det heller. bry dig inte ett skit om din kompis, hon har inte en susning om vad det handlar om igentligen! lycka till!

• TessaLove

Ja, verkligen hysterisk! Hon verkar ju inte ha koll alls.
    Synd om henne när hon sen inser hur mycket pengar hon lagt ut i onödan. 

• MissSandra

Jag tycker du kommer bli en bra mamma! En mamma som tänker inför framtiden och tar bra beslut. En vagn för 18000 är definitivt inte nödvändigt, bara idiotiskt. Kör på, spara pengarna till något bra:) och den där kompisen kan du dumpa! Verkar grymt osäker.

Svar på tråden Barnvagn för 18.000? Prylpanik!