Barnvagn för 18.000? Prylpanik!
Jag har panik här... Jag är i 7e månaden och har hittills skaffat barnkläder och vagnen, vagnen kostade 800kr, skitsnygg och en ganska ny modell... Sen har jag den här bekanta som är i vecka.7 och hon har skaffat en barnvagn för 18.000, köpt barnkläder för enorma summor och har rustat ett helt rum med alla barnsaker ni kan tänka er. Saker jag inte ens hört talas om som hon säger är absolut nödvändiga..
Det här har fått mig att må dåligt, hon snäser åt mig och undrar hur jag kan köpa en så billig vagn och riskera barnets säkerhet osv, hon säger det inte rätt ut men hon antyder det när hon förklarar varför hon INTE köpt en begagnad, billig vagn som JAG.
Är jag kass eller vad?! Jag har råd att köpa en dyrare barnvagn men jag förstår inte vitsen med det bara. Har kanske inte råd att köpa en för 18.000, men iaf 7.000, men jag vill inte det. Hjälp, trodde aldrig jag skulle kunna känna avundsjuka och en känsa av att inte räcka till pga en sån här sak, men det gör jag!
Normalt?!
(Har kollat vagnen så den är fullt fungerande, ett känt märke, inga skador eller konstigheter)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-16 21:03
Jag har alltså bara fixat barnkläder och barnvagn hittills...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-17 22:59
Jag vet inte var hon hittat en så dyr barnvagn, kanske en massa dyra tillbehör till den? Hur som helst, har inte direkt sett kvittot, det är hennes ord till mig... Och ja, hur har hon hunnit fixa det barnrummet? Kanske började för längesedan? Har själv inte sett rummet, det är åter igen hennes ord.