• madelene8

Studerande på Hermods!!

Hejj! :)

Jag skulle verkligen behöva svar på några av mina frågor...

Jag läser nämligen kemi 1 på hermods, är dock bara 16 år men är tvungen att läsa in kursen nu för att kunna byta gymnasium senare i år (ska byta till ett skidgymnasium med inriktning NA, går NA nu också).
    Har därför superstressigt, men har lyckats lämnat in alla tre uppdrag och fått två A och ett B. Satsar på A i slutbetyg, men är sjukt nerövs inför den muntliga examinationen!!

Därför tänkte jag fråga om det är någon som har läst kemi 1 och kan tipsa om vad man ska läsa på om? Vad är det för något som tas upp under den munliga examinationen? Är det svårt, tar det långt tid??

Vill verkligen få ett A!! Har bara så svårt att hinna med allt nu när jag går natur på gymnasiet och läser kemi 1 kursen på distans, för jag tävlar och tränar i längdskidåkning och utöver detta har jag en häst att ta hand om!!

Så vore super tacksam om någon kunde svara på mina frågor så att jag vet vad jag ska plugga på! :)

Ps. Har JH (Hernäs) som lärare!

Hälsningar madde 
  • Svar på tråden Studerande på Hermods!!
  • En himmelsk drog

Det dom alltid tar upp (i alla fall när jag läste) på den muntliga examinationen är det du har gått igenom i uppdragen. Med andra ord, om du har gjort allt du ska hittills och verkligen läst igenom de kapitel du ska läsa i böckerna samt läst dina studieguider så ska det inte vara några problem.

Ett tips är att mejla din lärare och fråga vad du kan läsa och repetera inför just examinationen, de jag har haft som lärare på Hermods hjälpte mer än gärna till med att berätta vad dom planerade att prata om. Vissa var till och med så utförliga och sa "läs och repetera de tre första avsnitten Studieguide 1 samt sidorna X-XX i boken".

Lycka till! :)

• En himmelsk drog

Angående om det är svårt och tar lång tid: Svårt kan jag tyvärr inte svara på i ditt fall då jag läste på Hermods förra året och så vitt jag vet byter de uppdrag och liknande inför varje nystart. Men om vi säger såhär - Jag hade IG i kemi på högstadiet och HATADE ämnet, men fick ändå ett VG i slutbetyg via Hermods. Som jag skrev, gå igenom uppdragen och studieguiderna så ska det inte vara några problem. Lång tid tar det nog inte, oftast är det över på ca 15 minuter men vissa vill gärna prata i upp till 30 minuter. Är man osäker i början av samtalet kan de gärna dra ut på det för att verkligen se att du klarar av kraven för kursen, är du däremot självsäker och svarar utförligt på frågorna är det oftast över snabbare. Så upplevde jag det i alla fall!

• madelene8

Okej tack!
    Jag mailade och frågade min lärare, men han sa att han inte kunde svara på vad det var jag skulle träna på... Han sa bara att det var att läsa på och att han skulle ställa nya frågor som kunde handla om vad som helst! Uppdragen sa han inget om, utan sa som sagt bara att han skulle ställa nya frågor! :O

Vet inte riktigt vad som kommer att komma och det är det som gör mig så nervös... skulle väldigt gärna velat haft ett hum om vad som kommer... :/

• madelene8

Ingen annan som gjort denna kurs på Hermods??
    Vill verkligen klara ett A! :)

• fj2011

Hej allihopa!

har ngn gjort skriftlig prov på religion A? 

• pagosh
    fj2011 skrev 2013-02-07 12:48:35 följande:
    Hej allihopa!

har ngn gjort skriftlig prov på religion A? 

Menar du Uppdrag?

PLuggar sista veckan på Re A nu.
  • jakkeNilsson

Hej!! Minns du hur examinationen gick? Vad tog Johan upp?? Ska ha den snart skulle vara sjukt tacksam om du kunde svara på det! Tack!!

Svar på tråden Studerande på Hermods!!