• Madelen21

Vi som väntar små Prinsar i sommar

Tänkte starta en tråd för oss som väntar små prinsar till sommaren.

Var på mitt rutin ul igår och vi kollade kön och vi väntar en PRINS <3 

Jag har 2 barn tidigare födda båda två i augusti 07 och 10.

här kan vi samlas och prata om allt mellan himmel och jord och dela med oss av inköps förslag mm.

Välkomna hit :) 

• Svar på tråden Vi som väntar små Prinsar i sommar
  • regnskogen

Jag var på RUL den 9/1 och ville få det bekräftat att jag väntade en pojke. Ända sen plusset har jag varit bombsäker på pojke, och jag hade rätt ;) sambon trodde dock på flicka, men han blev lika glad ändå :) känner sparkarna dagligen nu, och igår kväll fick sambon en kick rakt på hans hand, han tyckte det var störtshäftigt, efteråt började han gråta av lycka :) aw!!

• Kiwina

Här är en till som väntar en kille i juni:) BF 16/6. Var på UL i onsdags och fick se vår lille kille:) Blir vårat första barn.

• ejmy

Vi väntar en prins den 9/6-13 :) 3 dje barnet, har en flicka som bör 10 och en pojke som blir 5 år:) sparkarna känns bra nu:)

• Madelen21

välkommna hit allihopa :)
    Kul att några hoppat in i tråden.
    Själv så är det mitt 3e barn har en dotter född augusti 07 och son augusti 10 och lilla "grodan" i magen :)
    så mina blir sommarbarn allihopa.

Någon som funderat på namn?
    Jag har en hel hög med namn faktiskt

Måns
    Edvin
    melvin
    liam
    hugo
    axel
    elias
    vincent
    lukas

mina favoriter just nu är nog liam och elias.. när vi vänta nr 2 så hade vi även då edvin å melvin men de blev en theo och dottern heter agnes.

min lilla groda gör sig till känna varje dag både morgon och kväll å min dotter lyckades få en spark på handen när vi varit på ultraljudet som var nu den 16 /1
    Min dotter har velat ha en lillasyster så hon vart aningen besviken när hon fick veta att d var en lillebror...fast det gick snabbt över å jag vet att hon kommer älska sin lillebror:)
    Min minsta  han förstå inte så mkt  men ja märker när jag pratar med honom och förklarar att mamma har en lillebror i magen då säger han: bäbis å ska gosa med magen :) 

• MissMe83

Här är en till som väntar en liten kille. Vi har känt det på oss sedan pluset, konstigt egentligen.
    Nu har jag gått in i v 20 och lillgrabbem sparkar runt varje dag. Mest morgon och eftermiddag än så länge. Så sitter med min kaffe i soffan med handen på magen på morgnarna och myser med min lilla kille.
    Namn är ett stort problem. Har inte ett enda kill namn som vi är överens om

• Madelen21

Missme83

välkommen hit du med :)

nej det är bra mkt lättare me flicknamn faktiskt :)
    men tur man har ett tag på sig å fundera :) 

• regnskogen

Axel eller Alex tycker jag är jättefint! Sen tycker jag Felix är fint, men det heter min systerson så kan inte ta det namnet :) jag och pojkvännen har problem med namn, vi kommer inte överens alls om namn till lillemab :p

• Kiwina

Håller med om att det är svårt med namn. Vi håller på och klurar, men inga självklara än. Jag tror det är bebisen jag börjat känna de två senaste dagarna, men inga tydliga rörelser ännu.

• Madelen21

när d gäller namn för oss så har jag fått bestämma sånt :)

men när vi fick dottern var det

alice
    alicia
    agnes  som vi valde mellan å det stog mellan agnes å alice.. min farmor heter alice... blev en agnes

m sonen hade vi

edvin
    melvin
    theo och det blev en theo...

denna gång är jag sugen på flera olika

Gillar måns också... vi får se :)
    idag ska här bakas semlor :)

nån som fått nån gravid craving?
    mina är faktiskt just semlor och gräddbakelser :)

m dottern va d jordgubbar åt flera liter i veckan ( föddes i augusti)
    m sonen drack ja rätt mkt cola... kan typ inte dricka det nu...

så olika :) 

• MissMe83

Min gravid craving är Thai mat och starkt ska det va. Problemet är att jag får halsbränna av det men kan inte låta bli

Svar på tråden Vi som väntar små Prinsar i sommar