Hur ska jag tänka?
Hej!
Känner mig helt snurrig i huvudet... Jag och min sambo har under en längre tid haft det kämpigt. Vi har haft tydliga problem med vår kommunikation. Jag har haft en väldigt stor del i detta, det har vi pratat om. Han hävdar att han under flera år har gått och väntat på att jag ska "bli normal", som han uttrycker det...
Jag har haft en uppväxt som har präglat mig ganska hårt, och där jag först nu har landat på ett helt annat sätt. Har även vid ett tillfälle träffat en annan. (Han vet om detta).
Detta har jag gjort tack vare en kontakt vi fick via Bup, dit vi går med äldsta sonen (som ej är sambons biologiska). Vi har gått på några samtal, och kunnat börja prata på ett iaf annorlunda sätt. Men där jag ändå känner, att han inte är närvarande. Han beskriver det själv som, att han inte vet om han har känslor för mig eller inte. Jag menar att om vi ska komma nånstans, så behöver han iaf bestämma sig för om han vill vara öppen för det, att han annars inte kan se några förändringar.
Han vill att jag ska utmana mig själv, och det har jag sagt att jag är redo för.
Jag råkade se häromdagen, att han är med på en dejtingsida. Han har ett falskt foto, och är anmäld som singel... Frågade honom i samband med en reklam på Tv, om han har varit med på någon sådan sida. Han svarar att han är med"om uti fall att.." Frågar då om han är aktiv nu, och på det svarar han NEJ. Har dock sett att han är väldigt aktiv. Inne flera gånger om dagen. Tidigt på morgonen och sent på kvällen. (Han arbetar borta vissa veckor) Han säger att han är trött och måste sova. Sen kan jag se att han är online en timme senare.... Har anmält mig på en av sidorna, utan bild osv, bara för att kunna se när han är online... Tankarna snurrar, så jag vet snart inte vad som är bak eller fram. Snälla hjälp mig på vägen...
//Villrådig