Kan han göra så?
Nu är det så att jag under några veckors tid haft många diskussioner med mitt ex ang vårdnaden på vårt barn. Han slängde ut mig och barnet den sista december, tog min nyckel och sa att jag aldrig skulle sätta min fot där igen, sagt och gjort. Jag bodde under två veckors tid hos min kompis med familj innan mina föräldrar kom och hämtade hem mig och barnet till sig. Exet har haft tidigare problem med droger, han har en anmäld misshandel (på mig) på sig som vi dock inte gick vidare med.
Nu till problemen. Han hörde av sig idag och kräver att jag ska betala halva hyran på lägenheten, han vet att jag går på soc nu och har inte ens fått några pengar ännu. Han har nu också tagit tillbaka sina föräldradagar som har vart överflyttade på mig. Han säger att han ska komma och ta barnet ifrån mig för att han vill ha det. Har har sagt upp sin lägenhet idag så han har ju snart ingenstans att bo, han kräks när han byter blöjor, han skriker på barnet när det skriker, han kan inte mata barnet då barnet inte vill äta hos honom och så är han misstänkt för att ha skadat vårt barn, då barnet har blåmärken efter att han vart ensam med barnet, osv.
Enligt min sockontakt så kan jag hindra exet från att träffa barnet om jag anser att han inte är bra för bebisen. (barnet är 6 månader) Och det tycker jag inte att han är! Jag litar ju inte på honom, varken för min egen del eller för mitt barns. Jag vet inte vad jag ska göra längre... Han går bara längre och längre och han knäcker mig totalt! Någon som vet vad jag kan göra?
Ursäkta att det blev så långt....