Vilka slags lögner kan man förlåta?
Jag träffade min sambo för drygt 2 år sedan.Vi hade haft en flirt i tonåren så vi var inte helt främmande för varandra. Allt gick väldigt snabbt sedan. Vi flyttade ihop, förlovade oss och jag blev gravid. Det kändes ändå så rätt allting. Han fick fast jobb i min stad och våra barn vi har sen tidigare kom bra överens. Vi hade haft en flirt i tonåren så vi var inte helt främmande för varandra.
När jag var gravid i 6:e månaden började jag ana oråd. Hans mamma berättade att det kommit post hem till henne från kronofogden. Det visade sig att min sambo har skulder för över 500 000 kr. Jag hade frågat honom tidigare ang ekonomin men han förnekade i sten att han skulle ha några skulder.
Nästa misstanke kom när jag märkte att han saknade giltig legitimation. Frågade då vrf han inte hade sitt körkort.
Då förklarade han att det kommit bort och han hade saknat legitimation för att få hämta ut det nya. jag tyckte det lät skumt så jag kollade upp honom. Ringde och kollade upp hans personnummer och fick bekräftat att han inte alls har något körkort. Han har kört bil dagligen sedan vi träffades, skjutsat barnen, även kört genom jobbet.
Jag blev oerhört besviken på honom. Känner mig totalt grundlurad! Ekonomiskt är det inte så lätt att ordna ett större boende med bara en som får ta ett banklån. Vi har ju ändå 4 barn som ska få plats. (Bor i en liten 4:a nu).
Körkortet ska hans mamma betala åt honom så han kan ta det nu. Men det är inte det som är viktigast för mig.
Det är att han inte var ärlig mot mig från början. Kanske finns fler lögner som kommer fram. Vet inte om jag kan lita på honom, glömma och gå vidare. Självklart är han djupt ångerfull och vill att vi ska fortsätta tillsammans.
Hur skulle ni andra ha reagerat och kännt er??
.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-17 13:36
Ursäkta upprepningarna i första stycket! Blev lite fel när jag skrev :/