• Bergkwist85

Vad hade ni gjort??

Hej!!
    Fundera funderar och funderar..
    Jag har en sambo sen 8år tillbaka. Vi har ett barm som är 21 månader.
    Jag längtar efter fler barn helt klart!
    meen.....
    Jag och sambon har inget gemensamt bara sonen, vi bråkar aldrig, vårt förhållande är såå tråkigt tycker jag, allt går på rutiner.  jag älskar sex, men det funkar inte.., han vill typ aldrig. när han väl vill så vara det 2 min.
    VI pussas aldrig eller kramas offentligen eller hemma längre.

jag har tagit upp diskutionen att han aldrig vill ha sex.. å han säger att han ska bättra sej.. inget händer.

Tankarna har kommit upp om man skulle dela på oss.... men då har jag inget jobb och kan inte flytta till en lägenhet, min mamma gå inte prata med och säger att jag e omogen och inte ska förstöra förhållandet  genom att flytta å jag ska tänka på sonen. Men har man inte rätt att vara lycklig fast man ha ett barn ihop och inte trivs med pappan??

Går i en mansdomenierad skola... får många fina kommentarer av killarna, som jag aldrig får eller har fått höra av min sambo.

Sen om jag skulle flytta... tror inte skulle hantera att han blir tillsammans med en annan tjej och min son ska få en "extra"mamma atyt uppfostra han. eller är det nått man kommer över??

Han är en jätte fin människa och en jätte bra pappa till vårat barn. jag behöver aldrig tjata på han när det gäller städa tvätta diska eller nått.. han gör det automatiskt. Det är nått som gör att jag e kvar hos han.. vet inte vad!

Vad skulle ni ha gjort i mín sits??

• Svar på tråden Vad hade ni gjort??
  • Philippa

Jag hade bokat tid på familjerådgivningen....

• Bergkwist85
    Philippa skrev 2013-01-17 15:23:19 följande:
    Jag hade bokat tid på familjerådgivningen....

OK. men vad kan dom hjälpa till med??
  • Philippa
    Bergkwist85 skrev 2013-01-17 15:24:36 följande:

OK. men vad kan dom hjälpa till med??

Hjälpa dig att reda ut dina tankar....etc etc... de är jättebra!

Med tanke på att ni har barn så borde du ge det en chans iallafall.... 
  • Bergkwist85
    Philippa skrev 2013-01-17 15:30:04 följande:

Hjälpa dig att reda ut dina tankar....etc etc... de är jättebra!

Med tanke på att ni har barn så borde du ge det en chans iallafall.... 

ok.. men det känns jätte dumt att gå dit. kan man gå dit själv eller??
  • nyttmedelande

Jag tycker att ni tar och pratar om vad ni vill ha i ert liv och relation. Vad har ni för behov som kan göra er glada, lyckliga och känna livslust?

Vad vill du ha ts i din relation för att känna dig glad och nöjd? 

• nyttmedelande
    Bergkwist85 skrev 2013-01-17 15:33:27 följande:

Varför känns det dumt?
  • Philippa
    Bergkwist85 skrev 2013-01-17 15:33:27 följande:

Det känns väl mer dumt att bara göra slut....??
  • Bergkwist85
    nyttmedelande skrev 2013-01-17 15:35:23 följande:
    Varför känns det dumt?
     förr va han intresserad av bilar mc ut och dansa, fick han till att börja träna lite smått.. nu är det precis som att han har fyllt 50 år. blivit gammal!!
    han är allmänt tråkig. han kan aldrig komma med förslag att vi kan åka på spa eller åka iväg å bo på hotell eller göra nått ihop. det är alltid jag som ska komma med förslag...
    och jag får aldrig höra att jag e fin eller nått..det får jag fråga!!  han rör mej aldrig!
    jag får mer kramar i skolan än hemma. (går på yrkesakademin, håller på att ta ce kort)
    när jag säger vad jag tycker.. så är det precis som att han inte lyssnar... det går över typ!
    eller så säger han att han ska bättra sej... men inget händer!
  • Bergkwist85
    Philippa skrev 2013-01-17 15:40:28 följande:

Det känns väl mer dumt att bara göra slut....??

han är sån att han kan inte ta hjälp av någon annan häller..
    skulle jag föreslå familjerådgivning så skulle han bara säga att det hjälper inte...
  • nyttmedelande

Är han deprimerad tror du? Trivs han med jobbet? Jag tvivlar på att han trivs med relationen.

Svar på tråden Vad hade ni gjort??