Tack för ditt svar!
Låter kämpigt, vet att läkaren förvarnade om det, att iriten skulle komma tillbaka när man avslutade droppningen. Just nu är vi för första gången sedan diagnosen droppfria just för att se hur det utvecklar sig. Skulle varit på återbesök i förrgår men sonen lyckades bli magsjuk precis då så vi fick omboka och den tiden blev inte förrän 18 mars. Jag tittar i ögonen hela tiden för att se om det börjar bli rött eller om pupillerna blivit oregelbundna igen.
Vi sökte från början i tron om att det var ögoninflammation, han blev röd i ena ögat en dag (vi trodde han gått något i det bara eftersom det inte varade), efter två dagar blev även det andra ögat rött så då gick vi till vc. Därifrån blev vi direkt skickade till St Eriks Ögonsjukhus här i Sthlm där iriten konstaterades. Då började droppningen med kortison 1 gång/h all vaken tid så vi fick ha honom hemma från förskolan i drygt två veckor. Sen drogs droppandet ned till 4 gånger/dygn och då kunde han äntligen få gå till förskolan igen. Vi har också fått komplettera med pupillvidgande och det är först nu vi har sett att hans pupiller kan bli små igen. Så han slipper vara så ljuskänslig.
Vår son har inte haft någon förändring i tryck, har er haft det alltså? Har han glasögon? Vad har läkaren sagt om allt det här, att det händer ibland eller kan de se någon orsak? Tycker det blev en väldans uppståndelse när vår pojk kom in till ögonsjukhuset då det var tre olika läkare som ville se på honom. Utredning på Astrid Lindgrens visade inget annat avvikande vilket var väldigt lättande, men det kommer ske återbesök en gång per år för att följa upp. Har ni fått något sådant?
Mycket text blev det, men jag har inte stött på någon med liknande erfarenhet så jag kan inte låta bli.
Hoppas din son mår ok under omständigheterna, att ta sprutor kan ju inte vara så kul för honom stackarn..
Tack igen för svar!