• Anonym

Du har barn, jag vill inte dejta dig! FATTA DET!

Varför tror så många människor att man faktiskt vill ha bonusungar? Så fort man säger att man inte vill dejta någon med barn så är man omogen och en elak person?

Jag förstår inte..
    Varför skulle jag vilja ta hand om någon annans barn. Ha någon annan kvinnas avkomma under mitt tak och behöva bry mig och betala för ungen vid gemensam ekonomi? NEJ NEJ NEJ.
    Förklara för mig.. vad är det som är elakt med det? Är det inte mer elakt att välja någon med barn och sen hata dom och ge barnen men för livet?       

• Svar på tråden Du har barn, jag vill inte dejta dig! FATTA DET!
  • Anonym

Då kan du inte heller förvänta dig att någon i framtiden då DU har barn och är skjild ska vilja ta hand om dina barn eller ens kolla åt dig...Skål

• Mom amor cor

Väldigt omoget tänk skulle jag säga. Träffar man någon som man faller för och den personen har barn så spelar väl det ingen roll?!

Låter som stark osäkerhet på sig själv att "hata" en "avkomma" från någon annan kvinna. Varför skulle man inte kunna älska sitt bonusbarn? De e ett barn! Barnet har inte valt att dennes föräldrar ska separera och skiljas och bli påtvingade en annan vuxen.

Men de e ju bra att du har insikt i att fu inte vill träffa nån med ett förflutet som skapat ett liv. Få slipper du ju ta hand om denna avkomma. Synd bara om du skulle hå miste om äkta kärlek pga rädslan för ett bagage som kan ge dej glädje!

• Anonym (Lisa)

Förstår dig helt, TS.
    Jag tycker också att män med barn är skadat gods.
    När jag får mitt första barn ska det vara med en man som också upplever det för första gången.

• Anonym (ej barn)

Jag vill inte heller träffa någon som har barn sedan innan, det skulle aldrig falla mig in att bli bonusmamma, jag skulle inte ens bli någon bra sådan och då är det väl bra att man har insikt i detta och låter bli män som redan har barn, eller?

Jag själv har barn med två olika pappor och jag lever nu med en man som inte är pappa till något av dessa barn, han är en alldeles utomordentligt bra bonuspappa och jag är på det viset tacksam att det finns vissa som kan tänka sig en partner som redan har barn. 

Jag förtjänar inte min sambo mindre för att jag redan har barn, bara för att jag själv inte skulle välja en man som redan har barn.
    Fick jag reda på att en man hade barn när jag var singel så drog jag mig ur direkt, trots att jag själv var singel med barn.

• Anonym

Jag förstår dig TS. Jag skulle inte heller vilja dejta någon med barn, möjligen om barnen vore vuxna eller nästan vuxna. Det är bättre att avstå från ett förhållande där barn är inblandade om man inte klarar av det än att ge sig in i det och så blir det bara skit av det.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-17 19:24:06 följande:
    Då kan du inte heller förvänta dig att någon i framtiden då DU har barn och är skjild ska vilja ta hand om dina barn eller ens kolla åt dig...Skål

Anonym skrev 2013-01-17 19:24:06 följande:

Det förväntar jag mig inte heller? Om jag skulle bli singel med barn så skulle jag förbli det. Jag tror på att allt sker utav en anledning.
  • Mom amor cor

Lisa: så tänker nog de flesta att de ska bli "barn med en man och förebli så i evig lycka"
    Men
    Smell life! Verkligheten ser inte alltid ut så!
    Så om ni får barn med den a underbara man och han sen skiter i er halsen genom att knulla nån annan och lämnar er så ska jag inte tycka synd om er sen när ni måste bli ensamma resten av livet pga att ni redan skaffat barn och då inte kan träffa nån ny- för de e väl ömsesidigt?
    Han får inte ha barn- då ska väl inte ni ha de heller?

• Anonym (ej barn)

och hade en man inte velat träffa mig för att jag hade barn så hade ju det varit hans val som jag accepterat. Jag kan mycket väl förstå att man inte vill bli bonusfärälder likväl som att det finns de som inte har något emot det. 

• Blind Urmakare

Jag misstänker att du står för kejsarsnitt-tråden också?

blindurmakare.com | Ateist | Humanist | Politisk frilansare
Svar på tråden Du har barn, jag vill inte dejta dig! FATTA DET!